Längtar och längtar....

2013-03-03 . 02:05:43 . Allmänt

Jag längtar verkligen tills sommaren är här!!
Jag suktar efter såå många olika mat nu som jag inte ska äta under graviditeten.
Mest av allt är det lufttorkad skinka!! Visst man kan äta dom nu men måste frysa dom i 3 dygn innan jag äter dom pga bakterier. Men palla... Haha.
 
Ölkorv, salami, lufttorkad skinka, brieost, mozzarella, inlagd strömming... Åh...
I sommar jävlar ska det njutas!
 
Nu är jag less på att tänka på mat, alltså man får tänka på vad man ska och inte ska äta..
Jag vill bara kunna äta allt och njuta av stunden..
 
Då får vi hoppas att bebisen inte får ont i magen av det jag äter när jag ammar..
Ja men det återstår att se då.. :)

Men sommar, åh sommar... Sitta utomhus och njuta av värmen, sol och kall pepsi max...
Sitta hemma hos min pappa å Mimmi eller mina svärföräldrar och bara njuta av att vara där.. Jag gillar att sitta ute i altan under skuggan.. Det är så mysigt...
Min pappa och Mimmi hade ett stort typ partytält men av trä. Och jag gillade sitta där i värmen och under skuggan med datan, satt där flera kvällar med min bror, då det var kolsvart ute och vi hade en lampa där och det var fullt med myggor och vi satt där under filtar och pratade, kollade datan.. Det va så mysigt...
Sen har det inte varit så då jag alltid haft barn med mig så jag sitter inne på kvällar för Antons skull. :) Han gillar inte somna ensam så brukar alltid vara jag eller Andreas eller båda som sitter i samma rum tills han somnar.. :)
Rätt mysigt ändå... Sen på dagarna är vi alltid ute och myser..
Hos Andreas föräldrar är det alltid mat och fika utomhus. Lika mysigt det. Anton måste följa med dit någongång. :)
Ska bli så mysigt. Mysig sommar ska det bli!
Hoppas på att träffa nya mammor i sommar som jag lärt känna med. :)

Usch fyfan, sitter här inomhus och det är 3 mars, känns som det är långt kvar till våren men vi får tänka på att det varit plusgrader i några dagar i rad nu, även nu på nätterna. Just nu är det 3 grader plus..
Skynda dig, våren tack!!!!
 
Vill ha vår NU och sommar NU!
 
        
Kommentera (4) st

Kommentarer
sassasnewlife.blogg.se

Våren är på gång, det knoppas snödroppar här och där, påskliljor är på väg upp oxå :-)

2013-03-04 . 21:44:44
Länk: http://sassasnewlife.blogg.se/
Jinna

Hehe, saknar som sjutton jag med. Speciellt geocaching! :p Snaaart, snaaart! :)

2013-03-05 . 07:15:12
Länk: http://jinna.se
Mixi

SV: Hej gummsan! Kolla inne på spelbutiken Gamestore, dom har massa sådana typer av gosedjur för 79-89 kr =)
Kram till dig! <3

Svar: Tack! Då måste jag kika. :D Tack gumman! <3
andreasamoa.blogg.se

2013-03-06 . 15:57:18
Länk: http://mixi.bloggplatsen.se
Fia

Salami å ölkorv har jag inte läst att man inte får äta .. Det åt jag både när jag vänta novalee och nu å de har funkat... Jag mår bra å novalee oxå .... Trodde mest de va vis fisk å just råa saker man inte ska äta

Svar: Ja, en del äter de ändå men jag gör inte det. :) Jag var och träffade en dietist som jobbade inom mödravårdcentralen och hon sa vad man inte skulle äta och så. :) Inget är förbjudet egentligen men jag äter det inte. :) Man kan äta salami, ölkorv men man lägga dom i frysen i 3 dygn innan isf. Pga listeria som finns i dom.
andreasamoa.blogg.se

2013-03-06 . 18:41:37
Länk: http://mammatnovalee.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: