Allt rullar på. <3

2013-05-01 . 19:57:52 . Allmänt

Idag är gumman en vecka gammal. Tiden har gått så fort! :/ I en vecka har vi bara myst. matat, bytt blöja, sovit och myst massor med våran lilla älskling.
Vi kom hem igår från bb och då har vi varit där sen onsdags. 
Ja tänkte berätta lite om stora dagen. :D Om gumman fortsätter sova nu så skriver jag, annars fortsätter jag annan dag. :)

Den 24 april va det en stor dag, jag var inte så nervös, gick upp tidigt och duschade sen fixade vi oss lite så kom hans moster Gill och hämtade oss. Hon körde oss till Mölndals förlossning. Vi skulle vara där halv 9, men vi kom typ 20 min tidigare. Gick in å mötte vår barnmorska Martina. Hon va super go! Vi fick en rum, sen kom tolken och jag fick byta om till sexiga sjukhuskläder och sen förberedde hon mig, fick kateter, tvättade magen och fick mediciner, dropp och nål.. Sen pratade vi å väntade å väntade.. Sen kom narkos sköterska in i rummet och ställde några frågor, sen sa han att de håller på å städar i oprummet så vi skulle in om 5-10 min..
 
DÅ började jag bli nervös. :P Sen kom läkare, sköterskor in å sa att det var klart nu, skulle gå in i op rummet.. Fick sätta mig å böja mig som en banan för de skulle sätta in spinal... Jag kämpade å försökte hålla mig nere så mycket som möjligt. Svårt var det med en stor mage. Haha. ;) Narkosläkaren kunde inte spruta in i rätt ställe, hon försökte 2-3 ggr å det gjorde ont! Sen kallade hon in annan narkosläkare och då kom han och gav mig spinal, på första försöket. :P Fick direkt lägga mig och då började alla fixa slangar, blodtryckmätare och nålar.. Upp med skynke och så. Sen kollade hon om jag kände någonting... Jag känner något men ändå inget.. Då började jag känna att de rörde på något, så att min mage hoppade och så.. Fick veta att de redan börjat.. Kändes obehagligt för de rörde runt å kändes som de rörde runt tarmarna och så. Haha.
Sen plötsligt sa tolken att fostervattnet hade forsat ut och hamnat på golvet och sen sa hon att läkaren sa grattis så hade de tagit ut henne. Barnmorskan tog henne och torkade av henne och sen fick Andreas klippa av navelsträngen och han fick henne i famnen och kom till mig, visade för mig. Det var en härlig känsla, en bebis som öppnat ögonen och tittade runt hela tiden och sög på finger och var lugn.. Jag skakade så, mina händer skakade å jag hade svårt att vara stilla, fick röra henne och hålla i hennes hand, de sydde ihop mig och sen var vi klara, åkte ut i korridor så jag fick ha henne hos mig en stund, sen fick jag åka upp till uppvaket, det var plågsamt kan jag lova! Jag var irriterad å ville till bb för att vara med min dotter. Jag tjatade på personalen i uppvaket att jag ville ner till bb NU. Då var klockan ca 2-3 tiden då fick jag äntligen åka ner till bb. Andreas kom med Aurora och barnmorskan å hämtade mig. :)
Åkte ner till bb och fick ha henne hos mig heeela tiden, hela kvällen. Så mysigt!!
Min älskade dotter.
Efter några timmar gick jag upp och rörde på mig, nästa dag gick jag runt som vanligt.. Lite svårt å tro att jag var nysnittad. Haha. :P
 
Jag fortsätter sen, gumman börjar gny lite nu..
 
Hejs svejs
 
Kommentera (1) st

Kommentarer
sundarii

Åh, vilken fin berättelse! Hm, sexiga sjukhuskläder ja. Visst är man skiiitsnygg!! *ironi så det gör ont*

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: