Har lust men har inget att säga...

2013-03-07 . 23:43:05 . Allmänt

Det lät ju knasigt. Haha.
Jag ville skriva och skriva men vettefan va jag ska skriva om... Jahapp... Får försöka ändå.... Haha...
 
Har varit segt nu, har känt mig lite lite förkyld och lite hostig. Men inte jobbig förkylning som kräver nässpray och värktabletter typ. :) Hoppas jag slipper iaf.. Haha.
Börjar känna mig trött nu... Hoppas verkligen inte det är hb. Vägrar äta järntabletter och har sluppit äta det, är i vecka 33 nu och har haft bra hb värden varje gång. Ska till mvc imorgon så jag får kolla upp det. Alltid lika roligt att gå dit.. Kolla magen, mäta och kolla blodtrycket, lyssna(känna) på hjärtljud. Värsta är att ge blodprov även om det bara är en stick på fingret... HATAR att ge blodprov, oavsett om det är bara en stick i fingret eller armen.. Kommer behöva lämna en rör blodprov om 2 veckor för att kolla om jag skapat antikroppar mot bebisen, är rh- så får kolla upp det. Sist var jag i vecka 26 lr nått då hade jag inte skapat antikroppar iaf. Skönt. :) 
Kanske bebisen blir också rh-? Anton är det iallafall.
 
Sen ska jag till spec mvc den 20 mars så jag får träffa en läkare och prata om ks.. Blir nog jättebra. Hoppas jag... Haha. Är sjukt nervös nu för jag inte vet något om hur det blir, om hur min förlossning blir... Om jag blir beviljad kejsarsnitt eller om det blir vanlig förlossning... Usch... 7 veckor kvar nu och tro fan att jag blir nervös. Vill veta hur det blir å då kan jag planera lite innan... Usch... Haha.

Har nu målat två delar av spjälsängen och det är två små delar kvar som ska målas... Det blev svart.. :) Snygg va den iaf.. Hehe. :)

Skötbordet är klart iaf. Har en brio vegga väggskötbord och vi är supernöjda, fick den av kära svägerska så nu har vi allt typ.. :) Har tillomed fixat en gosedjur och en snuttefilt. Nu är det klart tror jag... Eller ja bara blöjor kvar typ och flaskställ men typ såna små saker bara. :) Stora och dyra saker är klart iaf. :D
Älskade barn, nu är det fritt fram! Du får komma nu om du vill... ;)
Eller ja efter vecka 35 men du är lika välkommen nu! <3
 
Eller tja, måste nog vänta lite till iallafall, då vi ska montera och möblera om i sovrummet och hallen och sen kommer storebror Anton i påsklov så ska han få hjälpa mig montera sängen och bädda sängen. :)
Han längtar så... :D Han är lite grinig för han vill att bebisen ska komma NU. Han vill inte vänta... Haha. Han säger att det är långt kvar och att bebisen ska komma NU.. Mammas älskling..

Ja, i veckan hörde min syster av sig. :O Ovanligt... Och hon sa att våran mamma skulle ha födelsedagsfest på lördag i en lokal, hon fyller 60. Och då blev jag irriterad för hon kunde ha hört av sig i god tid innan så jag kunde fixa tågbiljetter och så.. Nu är det sista minuten så jag inte hinner. :( Idag ringde jag till hennes äldreboende och pratade med en av personal där, hon hade hört om mig och om vem jag är, och sa att det var jätte roligt att jag ringde och att jag skickar blommor till mamma. Jag blev så ledsen för jag saknar min mamma.. Och min mamma glömmer ju saker och varje gång vi åker dit så gråter jag alltid en skvätt för jag tycker det är så jobbigt att se mamma, alltså inte att se mamma utan att hon är sjuk.. Hon kan gå, prata och kan teckenspråk och som vanligt men det är hennes minne.. Hon upprepar allt hela tiden, är rak på saken och hon är ärlig av sig. Hon backar inte för att säga va hon tycker.. Hon vet inte att man inte ska säga så, typ.. Hon glömmer vem min Andreas är. Hon frågar varje gång vem är du till honom.. Och ibland tror hon att Anton är Robin..
Jag tycker det är jobbigt, jag ÄLSKAR min mamma, det ska ni verkligen veta... Men det gör så ont att se henne sån. Men det är inget hon har valt.. Hon har inte valt detta här.. Det är bara hennes sjukdom som gör att hon blir sån, inte vad hon egentligen är..
Min älskade lilla mamma. Vi kommer nästa gång vi är i Norrköping...

Kommentera (1) st

Kommentarer
sundarii

Dåligt stil av din syster! Hon vet ju att du bor väldigt långt hemifrån så du behöver några extra dagar för kunna köpa biljetter. Det är inte direkt så att du har en gömd drake någonstans.

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: