Tjoho.. Eller inte..

2013-02-19 . 14:26:09 . Allmänt

Idag har det inte varit min dag alls, men just nu börjar det bli lugnt iallafall.

Gick upp tidigt idag för jag skulle till mvc å träffa en läkare.
För engångskull så fungerade TKwebb för tolkbeställningar och så, tänkte kolla om det fungerade och ja det fungerade och då insåg jag att barnmorskan inte bokat en tolk till läkarbesöket idag! Blev sååå irriterad å sur, i fredags fick jag träffa en vikarierade barnmorska för min var sjukskriven så efter en stund prat så fick jag tid till läkaren och hon sa kl 11.00 på tisdag å hon sa hon skulle boka tolk.

Sagt och klart, tills idag så fick jag veta att hon INTE bokat tolk så var förbannad å ringde till tolkcentralen en timme innan läkarbesöket å bokade en så jag fick en tolk såg jag, perfekt! Men sen såg jag att barnmorskan bokade in mig till läkaren HALV ELVA... Och klockan var 20 över tio så jag inte skulle hinna och har fan ingen tolk. Blev så arg så jag inte visste va jag skulle göra... Läkarbesöket var viktig för mig.
Jag skulle kolla upp vad som gör så ont och prata om ev kejsarsnitt och så bokade hon aldrig tolk....
 
Jag ringde till mvc, skickade mail och lämnade meddelanden men ingen svarade, sen svarade Sabina, barnmorskan som vikarierar förr Lotta och bad om ursäkt för hon glömde bort att boka tolk och då fick jag ny tid till tisdag nästa vecka MED tolk och även för mvc besöket början av mars...
Jag blev lugn och det ordnade sig... Jag får iallafall träffa läkaren och prata. Aurorabarnmorska(det heter så) har ju väntetid så jag inte vet om jag hinner få en tid och flera samtal innan bebisen kommer...
9 veckor kvar snart ju... Ja ja... Det löste sig iallafall...
 
Så idag har jag bara fixat lite i köket å handlat lite och hämtat ut babybox från babyproffsen.. Nu känns det i ryggen å benen men jag ska diska lite sen börja med maten, blir chili con carne. Jag avskyr dom och aldrig gillat dom men Andreas älskar dom så jag ska göra det till honom. :)
Det blir tonfiskröra, sallad och stekta champinjoner till mig. Blir jättegott ändå. :)
 
Imorgon bär det av till ikea med min kära svärföräldrar och då ska vi kolla efter en byrå till bebisens kläder och lite olika tyg och lampa också. Tur att jag har dom som ställer upp och hjälper mig. :) Andreas jobbar så jag åker själv med dom. Blir roligt. Andreas har alltid varit med och så men nu ska jag åka med dom själv utan Andreas. Skönt för Andreas å slippa för han fullkomligt hatar att shoppa.... Han hatar att handla mat, shoppa och gå runt på stan, speciellt ullared... Haha så han ska få slippa undan och jag passar på när han jobbar. :)

Nä, nu till köket å diska lite sen börja med maten!!
 
Ha en kanon kväll!
 
 
Kommentera (0) st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: