Onödigt....

2013-02-26 . 15:09:23 . Allmänt

Idag var jag på mvc, träffade en läkare och skulle prata om förlossningen och så.
Men det var onödigt..
För läkaren inte kunde bestämma eller ge bra svar så jag fick iallafall remiss till Östra sjukhuset så ska träffa en läkare där och skulle göra tillväxt ultraljud för bedöma hur stor bebisen är.
Och sen skulle vi prata om förlossningen, hur det blir. Om det blir kejsarsnitt eller inte.
Förra graviditeten var Anton stor vid födseln men magen var mindre än vad jag har nu. 
I vecka 35 hade jag sf mått 31 och nu vid vecka 29 hade jag 31 i sf mått. Nu är jag i vecka 31, 32 på torsdag och har mvc nästa vecka så ska bli intressant å mäta magen. Men är rädd om det blir stort barn igen.
Ja ja, får iallafall tul så jag får veta hur stor bebisen är. Gjorde 3D ultraljud som var tillväxt ultraljud med 3D, i vecka 26, då vägde bebisen 995 gram, då var det lagom men nu har magen blivit större och växer snabbt nu.
Ja får se nästa vecka vid mvc besök och vad läkarna säger på Östra. Hoppas jag får en tid nu snart, bara!

Ja, vår helg var skön helg. Svägerska kom hit från Stockholm så vi tillbringade fredagskvällen med att prata massor, det är skönt att hon kan teckenspråk och förstår mig så det är lätt att prata med henne. Sen kom Andreas hem från jobbet så hela helgen har varit lugn och skön helg. I lördags var dom på stan och gjorde några ärenden och jag orkade inte gå pga ryggen så jag stannade hemma och bakade mangopaj, sen kom Emma hit och lämnade över babynest som hon sytt åt mig. Jättefin! Sen kom dom hem och då fixade vi oss, åkte till världens bästa restaurang, Danilo. Det var så mysigt och gott att sitta där och äta god mat med Andreas och Linda.
Åkte hem och ordnade fika och åt mangopaj och drack te. Kollade på film, den sämsta film ever... Cloud Atlas... Jag blev irriterad och grinig. Filmen sög ju. Tre timmar är bortkastat.. Jaja, sen på söndag tog vi igen filmerna, det blev en riktig filmdag. Vi tre kollade på Röjar Ralf och ParaNorman. Sen åkte Linda hem till Stockholm så jag och Andreas beställde pizza och kollade på filmer, Red Dawn, Seven Below och berättelsen om Pi. Red Dawn var av de bästa. :)
 
En riktigt lugn och skön helg för oss. :)
 
Nu tänker jag fixa resten i köket och sen sortera tvätt. Tvättdax ikväll. Blää...
 
Hejs svejs.
Kommentera (1) st

Kommentarer
Linda

KRAM!!!! Det var så mysigt att vara hemma hos er <3

Svar: Detsamma!! <3 KRAM
andreasamoa.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: