Vi tar det för givet...

2012-05-31 . 00:26:56 . Allmänt

Säger man så? Jaja, ni fattar va jag menar iaf. Haha.

Vi bor i Sverige och människor(en del) tänker inte på att vi verkligen har det bra i Sverige.
Ren luft, bra mat och här finns det gott om hjälp och om man ska jämföra.... Till tex London....
Så är det skitigt därborta, visst det är mysig stad, verkligen! Men att bo där och andas in luften som är nästan av sot...

Ska man snyta sig i näsan så är det svart på pappret. Det är mysigt att vara där men att bo där skulle jag aldrig kunna göra. I sverige ska vi vara tacksamma att vi har det vi har.

Det finns boende, fina områden, mat, kläder och ren vatten.

Vi alla är mänskliga och gnäller någongång men vi borde tänka på att det finns ju de människor som har det värre..
Dom som inte har boende, inte bra kläder och ingen mat eller vatten.

Det finns hemlösa här men dom får hjälp och det finns gott om snälla människor som skänker bort saker/kläder/mat till dom.

Vi ska vara jävligt tacksamma för de vi har.
Jag är tacksam att jag har en tak över huvudet, kärlek, mat och vatten.

Jag har tagit kontakt med stadsmissionen och sagt att jag vill skänka bort kläder till dom. Då vill jag kläderna och hygienartiklar ska gå direkt till behövande, dom ska inte säljas vidare utan gå till dom behövande.
Så ska ge en låda och kasse med kläder och hygienartiklar till dom som är utan hem.
Det känns bra.
Känns så onödigt att kasta bort dom när det finns människor som behöver dom.


En fråga till ER.

Vad är ni tacksam för? :)


Var tacksam och lev väl! <3

Kommentera (0) st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: