Svullen som en gris!!

2013-03-28 . 22:28:03 . Allmänt

Jag är så L E S S!!! Hahaha.
 
Jag känner mig så svullen överallt, mina fötter/vader har börjat bli svullna och det gör ont i dom, fingrarna är inte smala och långa nu längre, de ser korta och tjocka ut nu... Haha. Jag har alltid haft smala och långa fingrar men inte nu längre.. Usch..
Saknar ha min ring!! Men den får hänga vid halsen hela tiden nu. :)

Idag monterade jag å min lille prins bebissäng och han var så duktig! Nu är den bäddad och fin. Är nöjd. :D
 
Har haft Anton här hos oss och det var oturligt för jag var på sjukhuset hela dagen igår och halva dag idag. Fy va jobbigt det var när Anton åkte hem. Jag fick ju vara på special mvc, samtal med läkaren om förlossningen. Det blir kejsarsnitt. :) Skönt så jag slipper oroa mig för förlossningen. Sen skulle jag göra ctg men ctgt blev inte godkänt av maskinen och gjorde en gång till, men nej. Barnmorskan bara tog mig upp till specialförlossningen å jag va förbannad. Visste ingenting å ville fan veta vad som händer å vad jag ska göra!?
Hade inte tolk, jag bokade aldrig en för skulle bara göra ctg trodde jag. Jag blev ledsen och då kom en läkare och pratade med mig, blev lugn och gjorde ultraljud. Allt såg bra ut. Gjorde ctg igen men den blev inte godkänd heller. Jag blev så irriterad men läkaren sa det var ok att åka hem till Anton. Så jag tog första bästa taxi hem och var hemma efter 15 min å myste med Anton. <3 Men jag måste tillbaka för att göra nytt ctg så åkte tillbaka imorse och gjorde ny ctg, den blev äntligen godkänd efter 54 min! Ctg håller alltid på i en timme om den inte blivit godkänd men min hann bli godkänd efter 54 min så gissa hur glad jag var. :D Men skulle träffa läkare om 1,5 timme så fick vänta å vänta, sen kom tolken och läkaren, pratade snabbt. Han sa att han var nöjd med allt, ctg och gjorde ultraljud igen. Allt såg jättebra ut å han var nöjd så de släpper mig. Jag behöver inte gå dit igen för göra ny ctg men om jag känner minskade rörelser å så, då ska jag ringa till dom å åka in.
Men nu är jag så glad. Är så nöjd. :) Köpte en påskägg till sötnosen, åkte hem och gömde ägget så fick Anton leta efter den. Hihi. Sen umgicks vi hela dagen å pratade, bjöd på mat sen började vi fixa me sängen och så måste de åka hem. Fy va ångest man fick... :(
Men han ska vara här när bebisen kommit då får han lära känna bebisen. :) Tänker söka ledighet för honom på hans skola så han får vara hos oss lite.
Mammas lille älskling. <3
 
Snart kommer älsklingen hem, då tror jag att vi ska äta lite kvällsmat och dricka te och kolla på nån film sen sova.... :)
 
 
GLAD PÅSK TILL ER!!!
Kommentera (1) st

Kommentarer
sundarii

Mkt rännande och tråkiga ctg men snart är bebisen här! Vad skönt att kejsarsnitt blir av, en sten mindre på dina axlar :-)

Svar: JAAAA. Ska bli JÄTTE SKÖNT!! :D
andreasamoa.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: