12 mars 2013

2013-03-12 . 20:29:44 . Allmänt

Idag kände jag mig lite bättre iallafall, fick saker gjorda härhemma även om det gjorde ont i ryggen. :)
Jag är så galet sugen på att fixa babysaker NUUUUU!
Men jag får vänta, Andreas jobbar ju varje dag och jag kan inte bära saker och fixa massor..
Imorgon ska jag iallafall fortsätta måla resten av spjälsängen. :) Har alltid målat i balkongen men nu pallar jag inte av det för det e svinkallt så jag ska måla inne i köket imorgon. :P
Sen i helgen kommer ev Andreas föräldrar å ska hjälpa oss slänga skräp och då ska vi bjuda på fika. Sen tänkte jag typ imorgon eller på torsdag ta upp allt bebiskläder och sortera och boka tvätt så vi får tvätta dom i helgen. :D
Eftersom Andreas är ledig så tänkte jag passa på å fixa lite i helgen. :) Montera byrån och tvätta bebiskläder så ska vi lägga allt i byrån. Blir mysigt och bra!! Vi får se om han och hans pappa ska ställa upp väggskötbordet i helgen eller inte.
 
Jag var inte så orolig i förra graviditeten och monterade allt typ 2-3 veckor innan Anton kom. Men denna gången är jag orolig om bebisen skulle komma tidigt å om vi inte hann fixa allt innan. Näää det får inte bli så! Det måste vara 100% klart innan bebisen kommer. Haha.
Har typ allt nu! Gött som fan, eller ja blöjor och andningslarm kvar men de fixar jag nästa vecka.. :D

Ja, då får det bli så! I helgen ska vi tvätta all bebiskläder! Åh.. Det är så roligt! :D Ska även ta gamla kläder från Anton också och sortera storlekar och tvätta allt. Ska bli roligt att använda dom igen och minnas. Hihi.
 
Åh va jag längtar!

Snart är det dax. :D
 
Bebisen håller nog med, för just nu hoppar hela magen och det är nog trångt därinne nu. Stackarn... <3
 
Anton är en stolt storebror ska ni veta. :)
Nu är jag också orolig för älskade Anton. Han har haft ofta ont i magen och efter julas bestämde vi att kolla upp det för det ska inte vara så här.
När han var liten så var han inte ofta sjuk, han var oftast förkyld bara men inte jobbiga sjukdomar förutom vattkoppor och förkylningsastma. Och nu när han blivit äldre så börjar han bli sjuk ofta och sist var det lunginflammation och han har haft ont i magen ofta och äter dåligt. Blir riktigt orolig för honom, mammas lille prins. :( Igår ringde jag till hans vårdcentral och sa att Anton måste ju få hjälp och bli riktigt ordentligt undersökt!! Hon sa vadå menar du med riktig undersökning?? Men skit, skämtar du med mig eller??? Ja, ta fler prover och kolla inuti magen!! Hon sa att de ska hjälpa Anton och de ska få en tid till läkarbesök igen.
Usch, vissa vårdcentraler är sååå dåliga!! Vår närmaste vårdcentral här är skit dålig tycker jag, eller snarare läkare som är det... Han tar inte mig på allvar och brydde sig inte och sa att det är så och så. Sen trodde han inte på mig att jag hade ont, och allt besvär jag hade var jävla gallsten och läkaren trodde det var ångest och att jag inte hade ont! Usch fy!! Nä sen bytte jag till en annan vårdcentral som var så så så mycket bättre! Skit läkaren frågade mig senast om vad felet var, så sa jag att det var gallsten.... Han sa bara jaha...... Idiot.... Jaja, haha.
 
Nä men hoppas Anton får hjälp nu snart! Mammas prins ska må bra!
 
Kommentera (1) st

Kommentarer
sundarii

Magont, det ska inte barn ha :-( Begär glutentest, blodprov, misstänkt matallergi och så vidare. Min kusins son hade konstant magvärk (när han var 4 år) och efter massa tester så fick han till slut medicin i pulverform att ha i yoghurt varje frukost. Han blev bättre i magen men tyvärr måste de avvänja medicinen så det går långsamt men det viktiga är att han inte har magvärk längre.

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: