En liten undran...

2013-01-27 . 16:21:54 . Allmänt

Jag har börjat läsa bloggar nu igen.
Innan var det bara typ en eller två stycken men nu har jag lärt känna andra underbara mammor som ska ha i mars/april/maj så jag börjar läsa mera bloggar och speciellt mammabloggar.
En sak har jag undrat över...
När jag läste annan blogg, om en mamma som har adhd...
Okej...
ADHD, okej. Det är något man har, inte det man ÄR.
Jag undrar varför människor skriver i blogg presentation med t.ex mamma med adhd...
Varför skriver man sånt? Jag har adhd men jag skriver inte i min blogg presentation att jag är mamma och har adhd.
Det är något man har, inte någonting man ÄR.
 
Jag förstår inte varför man ska skrika ut i världen att man har bokstavsdiagnos i blogg men skriver inget om det?

Är det något som lockar läsare ?
Det undrar jag.
 
Jag är Moa, jag har ett barn och andra på väg.
 
Det är min blogg det handlar om.. Om mig...
Inte om min bokstavsdiagnos....
 
Okej, nu var det sagt...

Hoppas ingen tar illa upp, det är bara en undran jag har...
 
Svejs.
Kommentera (3) st

Kommentarer
bella

Det har jag alltid undra också. Jag tycker dessutom det är inget viktig med enbarnsmamma eller tvåbarnsmamma eller tresbarnmamma. Varför inte endast ISabella? Varför måste man uppge sig som en mamma, alltså blev jag mama så är jag alltid en mamma, inte isabella längre? Ja det är det jag alltid undra över.

Jag brukar säga mitt namn, endast mitt namn för det är fortfarande jag :)

Svar: Ja, precis. Håller med dig. :) Jag förstår inte varför man skriver sånt, jaja deras sak. Haha. :)
andreasamoa.blogg.se

Jinna

Jag har också börjat läsa bloggar. Har man appen blogkeen så hänger man 100% med. :) Tja, bra fråga. Beror på vad den personen har för syfte att skriva om adhd? Hon har kanske någon anledning i detta inlägg hon skrev om. Dessutom är adhd typ lika vanligt som förkylning så det är än sen . :) Kanske är det du tänkte på?

Svar: Nej faktiskt inte. Eller jo, adhd är väldigt vanligt nu tycker jag. Man hör många som säger de har adhd. :) Men vad jag menade är vad är syftet med att skriva: adhd mamma? Man är inte adhd. Man är någon. Man är en människa och adhd är bara en diagnos som man blir.. Inte är.. Jag har adhd men jag säger inte att jag har adhd, jag är så rastlös för jag har adhd, jag är arg för jag har adhd... Jag förstår inte varför man skriver i blogg presentation att man är adhd morsa.... Liksom...? Ok,? Men vad gör det? Är det så intressant egentligen? :) Förstår du va jag menar?
andreasamoa.blogg.se

2013-01-28 . 09:55:07
Länk: http://jinna.se
Jinna

Jaså, nu förstår jag hur du menar. Ja, det låter konstigt med det hon skrev. Haha, bra fråga som sagt. :)

2013-01-29 . 17:16:22
Länk: http://www.jinna.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: