V. 29

2013-02-07 . 17:29:40 . Allmänt

Idag går jag in i v.29. Byter vecka varje torsdagar.
Ärligt så trodde jag att det skulle gå grymt långsamt i början, men jisses. Nu är jag i vecka 29, snart är jag i v 30.. Sjukt. :O Haha.
Har mått skapligt bra, bättre än min förra graviditet iallafall.
Mådde så illa och varje dag under hela graviditeten och fick en recept utskrivet för illamående.
Jag var så sugen på sötsaker och åt så dåligt med mat. Jag kunde leva på rostat bröd och nyponsoppa pga illamående, sen hade jag kex choklad cravings och pannkakor.. Men denna gången äter jag mat och nyttigare mat.
Jag är inte sugen på godis, inte som innan. Jag äter sällan godis faktiskt.
Glass går ner, älskar glass men jag kan inte äta för mycket. Mår skit då. Haha.
Semlor älskar jag, herregud.. Jag åt bara typ 1-2 st förra året men denna gången har jag säkert ätit minst tio stycken... Älskar semlor! ;)
Men annars är denna graviditeten "bättre" än me Anton för jag mår bättre och har mycket bättre hb värde. :) 
Jag fick så låg hb värde förra gången, tidigt. Typ i vecka 20 eller något fick jag börja äta järntabletter och dricka blutsaft men jag hade blodbrist efter förlossningen och jag orkade inte mycket, var så trött hela tiden.
Nu har jag bra hb och inte behövt köpa tabletter... Ännu. Hoppas jag slipper. Haha.

Det känns som ibland att jag bara pratar om graviditeten och bebis i bloggen, förstår att folk lessnar men det är något jag vill skriva om..
 
Det känns också som att folk runt omkring mig försvinner...
Jaja..
Ska snart börja me maten...

Hoppas ni får en fin kväll.. :)
 
 
 
Kommentera (3) st

Kommentarer
sassasnewlife.blogg.se

Redan inne i v.29?! OMG!

Jag tröttnar aldrig på dig, du får skriva hur mkt du vill :D
Vad skönt att du sluppit ännu att äta järntabletter, man skiter ju cement av dem! Åh, jag minns att du får dricka blutsaft, vriiidigt!

Svar: JA! Redan vecka 29 nu. :D Tänk dig, det var ultraljud för 11 veckor sedan! Och nu är det 11 veckor kvar till förlossningen. Sjukt. :D Ja, är glad att jag slipper än så länge. Lotta(min bm) sa att jag kanske inte behöver äta de helt. HOPPAS! Ja blutsaft var V I D R I G! Nu äter jag mat som är järnrika, messmör, leverpastej broccoli och så. :)
andreasamoa.blogg.se

2013-02-07 . 18:55:46
Länk: http://sassasnewlife.blogg.se/
Jinna

Hehe, det är ju inte varje år man får uppleva som gravid, såklart är du så glad över det. Andra dumbofjantsunge på väg! :) Skönt att du mår bättre än förr. Hoppas att det håller sig så länge till!

Svar: Ja, det hoppas jag med, att det håller. Men har ont i fogarna bara och mycket sammandragningar när jag anstränger mig. Orkar inte lika mycket nu längre men illamåendet e bättre. :)
andreasamoa.blogg.se

2013-02-08 . 06:55:59
Länk: http://jinna.se
Emelie K

Nej, jag tycker det är mysig och du skriver precis vad du vill :). Oj, tider bara rusar iväg :D. Snart kommer den ut till världen :D spännande! Ha super trevlig helg krammm

Svar: Tack. :D Ja, det blir jätte spännande, jag längtar verkligen! :D Trevlig helg till dig med! KRAM
andreasamoa.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: