Härliga maj...

2012-05-02 . 19:54:45 . Allmänt

Härliga maj!!
Älskar speciellt maj förutom några dagar i maj men annars är maj helt underbart för det är då man vet att det är nästan sommar och allt blommar upp. =D

Igår va det jättevarmt å soligt ute men jag var inte ute. =( Jag va så trött å sov i soffan, hade tandvärk och huvudvärk så jag höll mig inne å kollade på filmer.

Idag va det fullt upp hela dagen. =S
Började dagen med att träna och sen va de samtal med Hanna på Itrim, det gick fint. =)
Så åkte jag till IH när jag va klar å pratade me Jessika om praktikplats och så va de lunchdax sen fick jag åka till stan för en samtal sen var det jourtandläkare.
Hon kollade på tanden, denna tanden var lagad, men tandläkaren som jag träffa idag, inte samma tandläkare som innan men iallafall så sa hon att jag måste göra rotfyllning! =( WHAT!? Jag trodde han redan gjort under narkosen men hon sa nej. Han lagade och tog bort karies och fyllde på "sårförband", han ville göra d i 1 hand än rotfyllning. Men jag fick förbannat ont å ömt så hon sa jag måste göra rotfyllning å att denna tanden va inflammerat och jag fick först 2 bedövningsprutor men jag hade fortfarande ont, så en till. Testade men nej det gjorde fortfarande ont så jag fick en spruta på gommen, då kändes det ingenting förutom små ömhet, så hon fixade snabbt å rensa lite så jag fick en tillfällig fyllning för tanden ska "vila" lite så på tisdag ska jag dit igen å göra de riktiga rotfyllningen. HJÄLP!!!! =(

Så va jag hemma lite innan 5. Nu är jag satans trött å har smått ont och huvudvärk så nu tänker jag dra å lägga mig i soffan å kolla på The Mist.

Annars mår jag bra å lever...


Vet du vad!?











































Nej det va inget. Hejs svejs.
Kommentera (4) st

Kommentarer
Bella

Ajaj... jag som är livrädd för tandläkare.. Det räcker med att du beskriver hur det gick till vill jag inte gå till tandläkare haha..



Hoppas det blir bättre snart, tänk hur skönt det skulle kännas att inte behöva besöka lika ofta sen.

Moa

Bella - Precis. :) Men just nu får jag lida. Och det är inte alls roligt. Haha. Är svullen på ena kind så man ser ut som en halv hamster. =S

Jag är oxå livrädd att gå till tandläkare, därav narkos men nu får jag gå dit igen å kämpa emot min rädsla. Jobbigt! =(

sundarii

Jag har gjort rotfyllningar och det gick otroligt bra. Bedövningen gör det att all smärta försvinner. hos mig. Men det är ju olika på person och person.



Puss

Moa

Jaa, då det är inflammerat då kan de kännas även med bedövningen men dom har rensat och nu hoppas jag på att bedövningen verkar mer nästa gång.



Har inte såå jätteont nu heller men öm och svullen bara. =S



Men skönt att det gick bra för dej. Ska nog gå bra för mej med. Haha.



Puss

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: