Check

2012-03-09 . 17:43:19 . Allmänt

Idag va jag ju på motivationsamtal med Hanna på Itrim. Innan de var det AF. Pratade om vad som händer under sommar och så...
Har ju ansökt till folkhögskola i höst så vi får se om jag kommer in, ska iaf ha plan B. Måste bara fundera ut den. Haha.
Mötet slutade typ 30 min tidigare så det var onödigt att omboka tolk men iaf så åkte jag till Itrim. Det gick jättebra. =D

Satt där och insåg att tiden har gått verkligen fort! Jag har ätit enbart måltidsersättningar i 8 veckor nu och snart ska jag börja äta riktig mat..

Den 29:e ska jag dit igen och prata om vad för mat jag ska handla och vad jag ska laga och så.. Så efter 29:e ska jag börja med upptrapping, äta 3 itrim måltider och en riktig måltid. Frukost, mellanmål och middag ska vara itrim måltider och lunch ska jag laga riktig mat.. Blir spännande. :)

Dock är jag lite orolig för att börja äta riktig mat igen, det är normalt att man går upp 1-2 kg när man börjar äta riktig mat.. Men mer än 1-2 kg ska det INTE vara. För då gör man fel.

Det ska pågå i 8 dagar sen efter 8 dagar ska jag börja äta 2 itrim måltider och 2 riktiga måltider. Då är det frukost och lunch jag ska äta, sen itrim måltider.. Blir bra. :) Längtar verkligen att få äta riktig mat.. Jag läser mkt Itrim bloggar och får motivation och inspration av deras recept och vad dom gjort och så...

Men de mesta av allt längtar jag verkligen, det är olika sorts meloner.. Som galiamelon, vattenmelon å honungsmelon... Herregud va jag längtar.... ÄLSKAR verkligen melon. Ska bli gött å äta dom igen och till frukost. =D Mums!!!!!!

Men iaf så vägde jag mig å mätte midjan. Jag blev väldigt förvånad över midjan.. Är det sant liksom???

Jag har iaf gått ned ca 15 kg och minus 14 cm runt midjan. :O Seriöst, det var mycket. Haha. Men jätte nöjd är jag!! =D

Har dessutom nya träningskläder å skor som var på REA. ;) Är sjukt nöjd med dom å dom va jätte sköna att träna i idag. :) Älskar dom! Har gått ned 2 storlekar tror jag.(Är inte så insatt i de) Dom som jag skaffade är lite för stora, men jag nöjer mig med dom tills vår... :)

Jag längtar till sommar!!! Då får vi sola, bada och GRILLA!!!

Andreas föräldrar(eller hans pappa) älskar att grilla så dom grillar alltid underbara kött. I somras åt jag grillat lamm kött och sen var det rotfruktsblandning i långpanna och så hennes hemmagjorda aoili... MUMS!!! Ska tjata mig till de i sommar. ;) Haha. Men jag ska självklart följa Itrim´s program handfast. :)

Blev sugen på rallarpizza med. :D Men de får jag vänta tills längre fram. =) Det finns en Itrim recept på rallarpizza. Lät jättegod! Måste testa den. :) Sen är det tonfiskröra som är Itrim´s recept med. Ja, jag ska köpa en kokbok som Itrim har och läsa och testa deras mat. Oh va jag ser fram emot detta här.

Min "sista" riktig måltid var en gooooood pizza, nu har jag inte ätit sötsaker, riktig mat och pizza sen jan.
Känner mig skit stolt! Jag kommer INTE att börja äta sötsaker förräns jag uppnått min målvikt och NÄR jag har viktstabilserat mig, då är det ok att testa LITE, men annars nepp! Vill inte ha sockerberoende igen. =P Jag har blivit kvitt med den så jag vill inte få den igen. Då pratar jag om godis och bakelser och tårtor. :)

Jag är inte alls sugen på dom, kan jag lova. Jag känner mig tillomed ibland äcklad när jag ser dom.. För jag är inte alls sugen. Det är jag jävligt glad för. :)

Nu ska jag testa Itrim´s chili con carne. Jag har inte vågat köpa den innan men idag tog jag mig till mod och köpte den. Måste testa den och se om den är god. :)



Hejs svejs.
Kommentera (1) st

Kommentarer
Jinna

Måste kännas tufft att inte få äta ngt man pi gillar på ett bra tag. Är imponerad att du klarar det skitbra, med tålamod och allt. Är glad för din skull! 15 kg är ju mycket. :) Bara att tro på dig själv så klarar du dig det bra! :)

2012-03-11 . 09:15:48
Länk: http://www.jinna.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: