Jävla sug.

2011-05-05 . 12:45:08 . Allmänt

Just nu vill jag bara gå till macken å köpa en cigg paket och öppna den och ta en och tända den.
MEN jag vill samtidigt INTE! Jag suger på en niktion sugtablett. Jag kollar i sluta röka hemsida, vad som händer med kroppen om man slutar röka.

Ska visa några här, ni får se på egen risk. Men för mig hjälper de att titta på dom och skriva av mig. Bara skriva och skriva!

http://www.slutarokalinjen.org/movies/srl2/SRL2.html

http://www.slutarokalinjen.org/movies/srl1/SRL1.html

Jag måste... Jag vill... Jag vill förfan vara fräsch. Vill kunna krama Andreas utan att tänka jag luktar illa, jag luktar rök. Inte gott att pussa mig. Men jävla suget finns där. Jag skakar.. Jag mår illa... Jag vill sova... Jag blir gråtfärdig... Jag är inte sugen på att äta, att dricka. Jag har typ ingen mat aptit.
Men det går över snart!! Jag ska tvätta kläder idag så jag hoppas de hjälper en aning...

Min största ovana som jag måste BRYTA helt är:
Inte röka när jag är ute på promenad.
Inte röka när jag vaknar på morgnarna.
Inte röka efter jag städat/vilopaus.
Inte röka efter maten.
Inte röka när jag ska dricka alkohol.
Kunna sitta i balkongen UTAN att röka.

Det är de svåraste. Det är mest ovana det handlar om.
Jag blir lätt rastlös och mina ben skakar som de vore jordbävning.
Jag blir lugn när jag röker, och så min panikångest.
När jag får ångest så brukar jag ta cigg och lugnar ner mig...

Men nu måste jag hantera detta själv. Blir jävligt svårt. =/

Jag läste i nätet att det är VÄLDIGT VANLIGT att folk med adhd är storrökare.
Det va intressant och det stämmer faktiskt av de jag sett.

Jag ska som sagt börja med medicin Concerta och nåt mot panikångest. Så jag hoppas de blir lättare och jag ser väldigt fram emot att dämpa min ångest.

Jaja, får skriva om annat nu. =)

I tisdags va jag på Iris Hadar, träffade en lärare som är ansvarig för grönyteutbildningen. Jag va väldigt intresserad men fick veta att det var "mer bråttom" att börja. Om jag ska gå där då ska jag helst börja inom 2 veckor. Jag går ju på samtal och är sjukskriven nu, så jag tror faktiskt jag tar förbredande utbildning istället. Då hinner jag att träffa FK och prata me dom om min aktivietsersättning och göra en plan med dom. Blir nästa vecka, sen kan jag ansöka. =D Och så grönyteutbildningen ligger i Dingle. Då får man pendla eller bo där i pensionat. Men om jag nu skulle börja där då skulle jag pendla men det blir kanske jobbigt. Och så har dom mest praktik oxå. Men det är krångligt med FK och min sjukskriventid.. Jag var iaf hos AF igår å inskrev mig, ska dit imorron igen å träffa handläggare med tolk. Sen är de å vänta te nästa vecka då ska jag på samtal igen å sen tänkte jag ansöka. Vi får se hur de blir men jag ska IAF bli med JOBB eller UTBILDNING!!!! Skitbra. =D

Har även sökt till några sommarjobb och så. Men inte fått svar från nånstans. =S Inte så konstigt kanske då jag inte har nån bra utbildning. Jaja... =)

Ska nog sätta igång å städa lite, sen tvätta kläder. Sen kommer älsklingen hem då ska jag laga mat tänkte jag. Men vad...? Hmm. :P

Ha det bra. Puss hej
Kommentera (0) st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: