Dag 02- Meningen bakom ditt bloggnamn

2011-01-19 . 19:52:28 . Allmänt

Nu va det dags å anta utmaningen. =)

Jag har haft flera olika bloggar, men alltid ändrat när jag hittat nå roligare namn eller bloggställe. Haha.

Men iaf, jag hade tryffelgumma innan och ville byta blogg då jag träffat Andreas. Liksom nystart. =)

Jag satt å funderade på olika namn.. Vad fan ska jag heta frågade jag Andreas, han sa bara andreasamoa? Egentligen är de Andreas å Moa. Men det finns ju inte å så blev andreasamoa.

Men ärligt talat är jag sugen på byta namn IGEN. Hahaha. Till MoaThaleman eller nått. =)

Vi får se hur d blir, men än så länge har jag denna. =)

Puss på er raringar
Kommentera (1) st

Kommentarer
sundarii

Namnet Moa betyder ju Mor. Varför inte ta något från annat språk? "Antons mamma" = på afrikanska - Anton se ma. På albanska - Nëna e Antonit. På estniska - Anton ema På franska - Anton mère På irlänska - *Máthair Anton's* På italienska - Madre di Anton På spanska - Madre de Anton



Eller varför inte "Andreas älskling" på spanska - Andreas querida? Eller Dashur Andreas på albanska? Eller Andreas tesoro på italienska?



Andreas själsfrände = Andreas anima gemella på italienska. Soulmate Andreas på albanska & franska & Andreas soulmate på isländska & irländska. *



Ja du, där har du massa namnförslag ;)

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: