Hemma och blivit blond

2010-11-26 . 16:18:17 . Allmänt

Är äntligen hemma från sjukhuset! =)

Kom hem igår efter varit där sen söndags natt.
Trodde aldrig jag skulle stanna där så "länge", i måndags sa dom att jag bör vara kvar minst en natt till å fasta. Sen sa dom samma sak varje dag fram tills igår!
Fick äta 2 smörgåsar per dag EFTER jag fått veta att jag ska vara kvar ett natt till, så får fasta från kl 24.00 så jag drack massor, te, saft å vatten. Fick smärtstillande varje dag, fick oxå anfall därborta så de va tur att jag var där så jag fick morfinspruta direkt. Vaknade jämt kl 5 på morgnarna för att ta temp å fixa dropp, sen kl åtta igen för att ta blodprover. Har/haft fördröjt i blodproverna. Har en fin stor blå/lilamärke i armen efter blodproverna. =( Idag när jag va hos frisören blev hon orolig  när hon såg armen å frågade vad jag gjort. Hahaha. =P

Fick salva oxå mot blåmärken så det är bra. =) Sen fick jag flyttas till en annan avdelning för dom som har gallbesvär så de skyndas på lite, annars får jag vänta längre tid om jag stannar i kava. Så igår kom läkarronden och en läkare som ska operera mig, hon sa att jag fick åka hem eftersom dom inte kan operera i veckan. Dom har fullt upp me operationer så jag fick åka hem, men måste äta först för att se om gallan klarar av det. De gjorde de, så jag åkte hem. Fan va gött å äta riktigt middag. =) Gick ned 3 kg under de dagarna. Sjukt. =P

Ska opereras i vecka 50, veckan innan jul. Så det är skönt. Äntligen får de något gjort! Jag har haft kramper sen feb, snart har de gått ett år. Alltid haft bröstsmärtor och ont i skuldorna och i magen. Fick alltid kramper efter jag ätit eller druckit, tex juice eller varm choklad. Åkt in till varenda sjukhus i gbg(nästan). Men INGEN jävel sa något. Dom har alltid sagt; magkatarr, rygg, kotkompression som orsakar deta här. Fick två starka mediciner utskrivet.

Men sen i söndags fick jag kramp å mådde så illa så spydde nästan i taxi. Det gjorde SÅ ONT så jag ville dö. På akuten kom läkaren å kände på min mage/revben så sa han; gallsten. Jaha...? Gallsten... Det kunde fan läkarna innan ha komit på! Läkaren som upptäckte de, hade inte ens varit i rummet på 3 minuter typ. Han märkte direkt det va gallsten. =O Sjukt. Så jag fick stanna kvar för blodproverna såg inte så bra ut. UL visade gallsten så jag läste  på om gallsten och symptom. Dom passar precis in i mina sympton.

De blev värre när jag började me lchf metoden. Det va mättat fett men inga kolhydrater. =(

Jag tål alltså inte paprika, päron, varm choklad, juice, äpple, fett och salt. LITE fett går bra, men inte för mkt. Jag får alltid anfall om ja ätit nått av dom.

Så nu får jag ändra på kosten och hoppas att jag inte får anfall fram tills operationen. Sen efter op kan jag börja försiktigt me att äta och testa lchf igen. Men nu ska jag sluta med de.

Jag avskyr detta här, måste tänka på vad jag tål och inte tål. Vågar inte äta det där och där. Massa frågor. Jobbigt. Men jag ska iaf opereras om 3 veckor så jag längtar tills detta här är över! Sen kan läkaren i vårdcentralen dra åt helvete och dom andra som felbedömt å gett mig fel mediciner! Är tacksam för allt dom på  kava gjort! Och Andreas har stöttat mig, varit med i varje läkarronder på morgnarna, åkt till mig 2 ggr om dagen varje dag. Varit min tolk  och allt. Han är guld värd! <3 Och kava personal har varit goa och underbara. Dom ska ha rosor! Är tacksam att jag äntligen får RÄTT hjälp! =)

Jaja, nog om det...

Vet ni vad? Jag har gått och blivit blond. =) Det passar mig faktiskt fast jag är ovan bara. =P

Klippt topparna med och färgat å slingat. Fint blev det! Avfärgat 2 ggr, nu ser de mkt bättre ut än 1 gången. Haha.

Bild kommer här. =) Jag ser lite off ut, men är trött efter veckan på sjukhuset. =P



Puss, hej

Kommentera (1) st

Kommentarer
sundarii

WOW, vilken förändring! "busvisslar"



Jag berättade om dig för Zam och han knep ihop ögonen och kunde nästan känna hur ont du hade det. För han, han har oxå nämligen gallbesvär men den där "lilla" smärtan han fick då han fick åka akut upp till sjukan är ingenting jämfört med vad du fick genomgå! Så han hälsar till dig så gott och hoppas att allt går bra!



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: