Crack

2010-11-23 . 20:29:54 . Allmänt

Det har varit jobbiga dagar sen söndags.
Andreas jobbade i söndags, jag åt middag och va ensam hemma. Sen började jag få ont i ryggen o buksmärtor och sen blev de bara värre, värre. Till sist gav jag upp å tog Tramadol (morfinliknande) o sen Paraflex men inget av dom hjälpte. Gjorde helvetes ont. Smsade älsklingen så kom han hem på en gång, han hjälpte mig, ringde sjukvårdupplysning men dom kunde inte göra nått, bara att åka in.. Så vi tog taxi å åkte in till östra sjukhuset.

Fick träffa läkare inom 1 tim och undersökte mig, han sa nästan direkt: gallsten. Fick spruta smärtstillande men den hjälpte inte alls. Fy fan, sen fick jag en starkare spruta, morfin så försvann smärtan. Hade smärtan i jävla 6 timmar. Gjorde helvetes ont kan jag lova. Sen kom läkaren å sa att han lägger in mig över natten. Så jag har varit inlagd sen söndags natt. Gjorde UL igår, dom gjorde oxå blodprover, sa att det va fördröjt så UL bekräftade att jag har gallsten. =(

Har inte  ont nu, har fått smärtstillande hela tiden å tagit massa blodprover. Ser ut som nedknarkad pundare =( Blåmärken i armen å gör ont när jag ens sträcker ut armen. =O. Får oxå dropp, ingen trevlig syn kan jag lova..

Skulle träffa läkare ikväll som hade jour men han är upptagen,  så får besked imorgon bitti vid läkarronden om de blir operation imorgon eller om några veckor. Dom ville ha mig  kvar en natt till minst för att se om jag KAN äta, om min galla klarar av det. Har fastat nästan hela tiden. Ätit bara totalt 4 mackor på 2 dygn. Ska  fasta igen kl 24.00 för de blir kanske operation imorgon.

Hoppas jag får de imorgon så jag slipper smärtan igen. Va fan, har åkt in och ut från akuten i varenda sjukhus i gbg, men INGEN sa gallsten. Nu kom jag in i söndags å han sa gallsten, inom 3 minuter från han komit in. Sjukt.

Jag får äntligen respekt och svar! TACK!

Andreas har varit så underbar å stöttande. Han tog "ledigt" från jobbet för att vara me mig å hjälpa mig å tolka. Han är så go! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Jag längtar hem men jag får ha tålamod. 

Jag mår annars bra, så nu vet ni. =)

Kram

Kommentera (1) st

Kommentarer
sundarii

Men hjärtat!!! Tänker på dig här hemma!



♥ ♥ ♥ ♥

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: