Kärlek och saker ni inte visste om

2010-05-08 . 17:15:21 . Allmänt

Saker ni inte(kanske) visste om mig.

Jag har emetofobi(kräkfobi)
Jag har jämt och ständigt ont. Är de inte ryggen så är de annat.
Jag har ADHD
Jag har panikångest
Jag är sjukskriven för min panikångest
Jag har haft mycket trauma under min uppväxt
På höst/vintrar får jag mest panikångest och är mer deppig men på vårar/somrar är jag gladare och piggare.


Men jag är ändå jag. Den ni känner och tycker om.
Även om jag inte visar mina jobbiga perioder är jag ändå jag.

Jag har inte alltid haft det bra men jag kämpar och kämpar.

Jämfört men 2005 och idag så är de mycket ljusare.

Jag mådde så dåligt så jag inte kunde gå ut, men nu kan jag göra det. Fast det är jobbigt men jag trotsar mot det. Jag kämpar och gör det för min skull. Jag orkar inte ha det så här.

Jag får hjälp nu och fått det länge så det är tack vare det att de ser ljusare ut just nu än 2005.

Anton har alltid varit den som hållit mig vid liv. Utan honom är jag ingenting. Om han inte hade funnits så skulle jag inte leva idag. Det är han som ger mig hopp och livlust.

Jag älskar mitt barn så otroligt mycket så jag skulle kunna offra min själ för honom.

Han är de bästa som finns och han visar så mycket kärlek oavsett för den jag är.

Han har alltid varit den som visat kärlek och visa att han behöver mig. Det fick mig att vilja leva.

Det är mitt barn, av min kött och blod.

Jag har burit honom i 9 månader och klagat över smärtor, jobbiga nätter, ryggsmärtor och massa tårar.
Jag skulle mer än gärna uppleva det igen för honom. Han är mitt allt.

Det är ofattbart hur ett barn kan älska en så mycket oavsett ens brister.. Ett barn är bäst på att visa kärlek.

Anton börjar bli stor nu så han är mer självständig nu, så han inte behöver mig lika mycket som när han var bebis. Nu vill han klara själv och kan mycket saker. Han är helt underbar liten prins. Det får mig oxå längta efter en syskon till honom. Han har sagt flera gånger att han vill jag ska få bebis.

Han kallar hans lillebror Aksel för hans bebis och han säger till mig att jag ska skaffa fler så han får kompisar. Hahaha. Han är bara för go. =D

Jag säger till honom, nej det är din lilleBROR. Han envisas med att det är hans bebis. Hahaha. Han är bara för go. =) Mitt älskade barn <3



Det blir härligt i midsommar, då ska vi tre vara hos hans morfar i Norrköping. Då ska släkten fira hemma hos pappa. Har inte firat med "alla" på flera år så det blir jätteroligt. Anton kommer ha de jätteroligt, då min kusiner Alexander och Tindra ska oxå komma. Sen kommer även Mimmis familj. Blir första gången å träffa dom. Det blir en härlig midsommar. =) Vi släkten måste umgås mer nu.

Ja, kommer inte på något mer att skriva nu... Hehe...

Puss, hej
Kommentera (6) st

Kommentarer
Lebbkompis

Jag vet du kämpar varje litet steg du tar.. Men de ser man inte hos dig.. Men som sagt man vet bara att du kämpar varje dag.. Det går över en VACKER DAG man får hoppas för det :) puss

Josannah

Jag har också jämt och ständig ont, alltid något.

just nu rygg, tidigare idag mage.

Men annars är jag förvånad att du har ADHD, det visste jag inte alls nåtting om, något du upptäckte senare efter skoltiden?

2010-05-08 . 22:53:05
Länk: http://nightday.blogg.se/
Patrik bror

hej ølskade syster! undrar varfær du har krøkfobi? :)



myisgt och hørligt med barn! kønns så hørligt att ajg oxå ska få ett snart:D

ølskar dig <3

2010-05-09 . 08:15:43
Länk: http://patrik-thaleman.blogspace.com
sundarii

Moa är Moa, och kommer alltid vara Moa. Stark och envis. Och så jäkla älskvärd så man kan inte tänka sig ett liv utan henne. Åh, vad jag älskar dig MOA THALEMAN!

asy

Moa , heej! läser nu dina bloggar , oj va många du har skrivit blogg hehe. det visste ja inte om att du har allt problemet inom dig, för det mesta jag har känt dig länge sen gymnasiet hade jag inte märkt nåt anledning av detta förutom panikångest. Vad än som händer, är allt inte ditt fel , du är ändå du , seså vi kontaktar varandrea fortfarande trots brukar så att gymniasetvänner tappar kontaktan efter studenten:) kraamm å däj!

2010-05-13 . 14:28:29
Länk: http://samanthaque.blogg.se/
malin

Fint o känsligt skrivet!



Snart midsommar, det blir nice. :)

Göran o mamma fixar ju redan.

Min brorsas tjej Emma har gett sig sjutton på att det är något lurt, haha, hon torr att dme ska gifta sig i trädgården typ på midsommar... men de tror jag inte. :)



De blir kul att ses!

kramra

2010-05-14 . 13:14:00
Länk: http://malinathome.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: