Patrik Christoffer Göran Thaleman

2010-05-21 . 18:02:26 . Allmänt

Att ge ett barn syskon är värdefullt och de bästa man kan ge. Jag har två syskon, fast en av dom är halvsyster men jag säger inte halv ändå. =) Sen har jag en lillebror. Har missat en antal år med honom eftersom han bodde hos våran mamma, jag hos våran pappa. Sen pendlade jag till/från Örebro-Norrköping så vi inte umgicks så mycket. Vilket är synd men men...

Sen flyttade han till oss en stund efter mamma blivit sjuk. Sen flyttade han igen till en annan familj. Jag kommer aldrig glömma denna perioden. Jag kände mig ensam och ledsen för min bror flyttade från mig. Jag kände mig så sviken och kände obehag mot denna familjen. Jag vägrade vara glad eller trevlig för jag var så ledsen för jag kände mig så sviken, det kändes som att dom tog Patrik från oss. Men det var inte så. När man växt upp och då börjar man förstå och idag är jag glad för det och jag är tacksam för han bodde hos dom. Jag kände stor saknad efter honom. Men när vi träffades, var hemma så bråkade vi jämt. Hatade honom(som en jobbig lillebror) fast det var syskonkärlek. Jag mutade honom massor gånger, han gick på med allt, stackarn. =P Oavsett när jag va en bitch, slog honom och bråkade med varandra så har jag alltid älskat honom.
Jag hade problem själv också och tänkte inte på hans bästa så det blev jobbigt för oss oxå.

Nu har flera år gått och nu jobbar han ute ofta. Han jobbar i en kryssningfartyg och är borta några veckor, sen åker han hem i nån vecka sen jobbar han igen. Jag oroar mig för han jobbar bort i en båt. Är rädd om de skulle hända något med honom. Varje gång jag har fått pratat med honom på MSN så blir jag alltid på gott humör efteråt. Vi pratar om allt och ingenting. Vi har pratat om att resa tillsammans, funderar på att ta me våra älsklingar. Vi ska prata mer om det längre fram. Det ska bli jättekul! <3

Nu ska han också bli pappa i Juli, och jag har fått äran att bli gudmor till hans barn. Det gör mig jätteglad och känner mig väldigt hedrad/smickrad för jag får vara gudmor till hans barn. <3 Det finns ingen bättre bror än vad han är.

Han står mig närmast och jag kan alltid lita på honom. Fast ännu idag kan han "dumförklara" mig eller säga emot, alltså att vi har olika åsikter/tycken så har han en tendens för att "dumförklara" mig å skratta åt mig. Det HATAR jag. =P Men vad gör man? Han är ju min världens bästa bror oavsett. ;)

Jag älskar dig massor å saknar dig, älskade bror! <3

Vi ses snart! =)

    
Kommentera (4) st

Kommentarer
sundarii

Så fint skrivet om din bror :)



<3<3<3<3

2010-05-22 . 10:10:33
Länk: http://sundarii.blogg.se/
Nettie

Sött skrivet om din bror :D Puss <3

Jessica - Du vet att du vill kolla!

Kikar in och hoppas du får en fin söndag..

2010-05-23 . 09:58:18
Länk: http://jessicalillsmeds.se
Patrik (Bror) :P

Åh chit älskade syster! fan vad du är underbar, du har precis grävat dig in i mig och släppt loss mina känslor nu, sitte och gråter lite för mig själv här i datasalen på båten på Island, Vädigt fint skrivet, allt stämmer precis, vi har haft det tufft både ud och jag, hatat varrandra, och varit jävliga, men det är något magiskt när jag pratar med dig på msn, blir så glad och tiden bara flyger iväg och vad snackar vi om? ingenting bara skit:P

underbar är du syster! <3 älskar dig! Puss:D

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: