Läkarbesök

2010-05-26 . 13:25:26 . Allmänt

Så. Nu va de gjort.

Gick dit vid elva å träffade läkaren.  Berättade om min ryggsmärtor och vad som hänt sen vi sågs sist i dec.
Sist jag va där så kollade vi min längdrygg och va på röngten. Dom hittade inget fel, men dom såg ett sannolikt gammal skada i bröstryggkotor. Det va en kompression "fraktur" i ryggkota nr 11. Men gjorde inget åt det.

Sen blev det värre och värre till sist fick jag brännande känsla i muskler i ryggen och det ledde till akuta bröstsmärtor. Så jag ringde läkaren å fick en tid. Men iaf...

Pratade och pratade, han blev väldigt fundersam på VARFÖR jag fick akuta bröstsmärtor från ryggen.
Han satt tyst å funderade å sa att det va väldigt svårt att veta varför. Sen pratade vi om skadan i bröstryggen.

Han berättade att det va kompression där som kunde ha orsakats av t.ex om jag ramlat på rumpan.
Så vi kom på att jag ramlade härhemma i höstas då jag skojade me Andreas så jag va klumpig oxå å ramlade på rumpan å de gjorde jävligt ont. Men hade inte smärtor i ryggen JUST då. Sen blev de värre å värre. Då förstod han att det var de som orsakat kompression. Jag frågade om de försvinner. Han sa att de kommer aldrig att försvinna, kompressionalltså. Det är som ett ärr. Jag tog blodprover oxå. Fan jag är svårstucken. Haha. Men iaf så såg blodproverna bra ut så de va inget infektion eller något.

Fick en tid till sjukgymnast till nästa fredag. Så vi ska träffa henne å prata om träningar å vad jag ska träna upp ryggen. Så de lär bli bättre efter några övningar. Och läkaren skulle prata med någon annan om kompression å se vad dom kan å hur dom kan behandla det. Han skulle höra av sig om det va något nytt eller nått behandling jag ska ha. Så det återstår att se.

Och han sa att de me mina bröstsmärtor och muskler kunde ha varit nerv ikläm. Så vi får se sen vad som händer. Om det blir bättre efter sjukgymnastik eller inte.

Håller tummarna, jag pallar fan inte ha ont...

Men de känns skönt att det inte är nått allvarligt.

"Bara" en kompression "fraktur".

Vi får hålla tummarna att de ska gå bra och även i London!

Ja, det va allt. =)

Här kan ni se en bild, resten av bilderna ska ni skita i, det är kompression fraktur jag har. Det syns.
Jag har ramlat på rumpan så de stöts till i mellan ryggkotorna så en av dom blev "smått". Hur säger man det. Haha. Men när ni kollar på bilden så fattar ni va jag menar. =)



Puss, hej

Kommentera (2) st

Kommentarer
Josannah

aj aj, det ser inte bra ut, hoppas att övningar hjälper

2010-05-26 . 13:48:20
Länk: http://nightday.blogg.se/
sundarii

Stackars lilla.. Hoppas att det ordnar sig.

Allt är möjligt! <3

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: