Hemkommen från Sthlm-London

2010-05-31 . 23:36:26 . Resor

Fy va trött jag är nu efter allt! Nu är allt över då ska jag bara koppla av å ta det LUGNT resten av veckan.
=) Jag vägde mig idag å blev chockad. Har tappat HELA FYRA KG sen torsdags!!! =O
Ja, det va MYCKET gående i London å MASSOR av trappor i tunnelbana. =P
Min rygg är helt sönder nu men det va gött ändå i London. =D

Började me torsdag, åkte till Sthlm me Andreas te  hans syster Linda. Linda å Ville mötte oss i stationen, sen åkte vi hem te Linda. Åt middag å pratade lite å fixade inför fredagen, sen sov vi. Gick upp ganska tidigt på fredag å drog till Arlanda, allt gick smidigt så vi va på väg till London. MEN...!

Dom sa i högtalaren att dom hade överbokat så vi fick dela på oss, så jag å Andreas åkte i denna flyget, Linda å Ville skulle ta nästa. Dom fick tillbaka 3000 kr var. Så det va bra. =) Men iaf.
När jag å Andreas va framme te London å vi hämtade väskorna, sen väntade vi i ca 2 timmar på dom i London. Till slut kom dom. Vi åkte tunnelbana te hotellet. Väl va framme så kände jag igen London å så. Det va 10 år sen sist. =P

Vi åkte som sagt te hotellet. Detta hotellet såg ut som studenthem. De hotellet är för "fattiga studenter" å så.. Fast det va hotell å alla som hade inte mkt pengar, det va billigt där. Men iaf va de helt OK där. Tillbringade ändå inte mkt av tiden där. =)

Sen åkte vi tunnelbana till Licester Square å mötte Lindas kompis Jessica, vi gick till en steakhouse å åt middag. Sen gick vi till en affär, det fanns flera våningar. Bara dvd filmer å så. Coolt! O billigt va de. =) Sen gick vi runt lite å kollade, så gick Jessica hem så vi fyra gick runt till Picadilly Circus, Trafaglar Square, kollade på Big Ben oxå och Westminster Abbey. Sen åkte vi tunnelbana, skulle kolla på Towern of London men de va mörkt där, dom har tydligen glömt tända lampor där... Synd. Men skitsamma. Linda berättade lite om Jack The Ripper härjade på just denna området. Det va intressant. Vi va trötta så åkte vi hem och sov ganska tidigt. Sen upp tidigt  på lördagsmorgon. Självklart! ;) Vi duschade å åt frukost sen åkte vi tåg till Milton Keynes och tog taxi där, som körde oss till en ställe, glömt va de heter. Det va typ en film mässa sci fi å så. Massor av kändisar va där. Vi gick in dit å såg massor kändisar. Men stället va inte som vi väntade oss. Trodde de skulle finnas mer men nej.. Och så måste man fråga om man får ta bilder på dom. Så det blev inte sååå många bilder just denna dagen... ^^ Jag ssåg en skådis från Twilight, Sam heter han i filmen. Jag tänkte jag bara MÅSTE ha autograf från han. Hahaha. =D Så jag gick å köpte en biljett. Linda följde med mig för vara min "tolk" å så. Sen va de mitt tur. Gud va nervös jag va! Haha. Han skrev mitt namn på kortet å ett hjärta sen poserade vi på kort tillsammans. =D Sen gick jag köpte oxå en biljett te Photoshoot med Linda Hamilton. Sen va klockan vid ett så stod jag å Linda i LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA KÖN! Det va 300 som fotograferades me henne. Det tog 2 timmar för Linda att posera med alla som ville ta bild me henne. Haha. Hon va väldigt populär. =D

Sen va de vårt tur å fotas me Linda H. Jag va sååå nervös. Haha. Andreas syster sa till henne att jag är döv så Linda förstod sen höll hon ordentlig tag så vi fotades tillsammans sen höll hon i min hand å sa thank you och log. Hon är skön typ! =D Sen va de Lindas tur att posa med Linda Hamilton. Hon va så nervös oxå. Haha. =D

Sen va de över, vi gick å åt, väntade på att få autograf från henne. Vi satt i MC å åt å pratade sen gick vi in så stod vi i långa kön för få autograf av henne. Sen va de våran tur och hon va jättetrevlig å glad. Mitt namn stod på lappen så Linda ser vad jag heter. Så sa hon att Moa va jättefint namn och Linda sa till Linda Hamilton att jag va döv. Linda H sa; i am sorry och log. Sen frågade jag om jag fick ta bild på henne. Sjäkvklart sa hon. =D Så jag tog en bild på henne. Sen pratade Linda med Linda Hamilton om Sverige å så.. Hon är en skön kvinna. =D

Minnesvärt! Sen gick vi å hämtade våra bilder på Linda Hamilton. Det blev jättebra bild! <3 Shit va nöjd jag är! =D Ska visa er här snart. =)
Sen började de bli kallt å regna ännu mer så drog vi. Vi åkte me klassiska London Bus. Till tågstationen så åkte vi hem te Euston sen vilade vi fötterna en stund hemma, sen gick vi till en liten pub i närheten en stund. Sen hem å sova. =) Söndag, igår... Vaknade typ vid halv 9-9 tiden. Packade å fixade oss så checka vi ut vid tio tiden. Vi lämnade kvar väskorna så vi slapp bära på dom runt. Så drog vi till Covent Garden, sen blev det snabb tripp till Picadilly Circus, sen åkte vi vidare till Camden Town... <3 Fin å mysig stad men skitig! Hahaha. Så fort jag gick ut ur tunnelbanan i Camden Town så började jag hosta å hosta hela tiden. Fy fan. Sen köpte jag våfflor oxå. Mums! =P Ja juste, i Covent Garden var de 2 roliga människor som poserade. Ni vet, Pirates of the Carribean? Johnny Deep som den snygga å roliga piraten? I Covent Garden fanns det en kopia av honom. Jag blev väldigt förvånad att det INTE är samma person men allvarligt talat, dom ÄR VÄLDIGT LIKA!!!!!! Ska visa bild. =)
Sen längre fram i gatan så fanns det en liten bänk me en hundvalp. Fast det va en man som målade ut sig till en hund å pratar me alla folk. Det e coolt! =D Bild finns. =)

Men iaf, så åkte vi från Camden Town, fan tunnelbana va stängt så gick vi till nästa å åkte till Euston, hämtade väskorna sen åkte vi me tåget te Heathrow MEN de jävla tåget va försenat... Så vi alla missade att lämna in bagage innan flyget... Så dom fixade så vi kunde åka me nästa flyg te Sverige. Så sagt å gjort. Vi väntade på  dom så sen sprang vi å skyndade oss till denna flyget. Vi va de sista. Hahaha. Sen flög vi till Sverige. Hem te sverige...... Ni kan inte ana hur jag njöt av att anndas svenskt luft! Det doftade hav, träd å natur vid Lindas hem. Jag NJÖT ordentligt! =P Sen blev de oxå nattdags så sov vi ganska sent oxå. Vaknade vid tio tiden idag, gick upp å fixade oss så åkte Ville, sen kom taxi så åkte vi te tågstationen. Är nu hemma i GBG. Ska inte resa på ett bra tag nu eftersom det KÄNNS i ryggen nu! De släppte inte så jag fick ta hett bad så blev de lugnt.

Ikväll å imorron å resten av veckan ska jag bara VILA, VILA, VILA!!!


Lite bilder kommer här. =)

                                  

1. Andreas väntar i flygplatsen =D
2. Jag å min fina älskling! <3
3. Rödingar i ute på gatan i Piccadilly Circus. Hahaha.
4. London Eye
5. Jag åååååå Linda Hamilton!!! =D
6. Min autograf från Linda
7. Min autograf från Chaske Spencer
8. Picadilly Circus. Finfina populära skyltar =)
9. Vi på väg till Milton Keysens =D
10. Jag ååååå Chaske Spencer =D Han va me i Twilight New Moon å ska vara med i Elicpse. Gött!
11. Linda skriver autograf te mej =D Hon e grym!
12. Stormtroppers å StarWars robot Kenny ^^
12. Jag å min snygga älskling!
13. Vi sitter i puben å dricker lite å myser, sista kvällen innan vi åker hem. =)
14. Jag å en ÄKTA KOPIA av Johnny Deep i Pirates of the Carribean. =O Han betedde sig PRECIS LIKADANT som han denna Johnny. =D Grymt!
15. En liten söt vovve som kan prata. Hahaha. =D Fast det va en människa. Coolt! =)
16. En man som klätt ut sig till en ledsen clown har hål i ryggen så han drar bilen med krokar som fästes vid hans rygg. =O Fy va ont de måste ha gjort! =S
17. Kolla bak
18. Camden Town <3

Det finns mer men laddar dom i bilddagboken. Vill ni se så skicka vänförfråga så svarar jag ja så. =)

Puss, hej
Kommentera (1) st

Kommentarer
sundarii

Vilken minnesvärd helg :D

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: