Fy fan

2010-05-17 . 16:46:07 . Allmänt

Oseriösa köpare å säljare är de värsta jag vet! =(

Vi har utstått med oseriösa köpare 3 ggr i rad i tradera och ingen av dom va svenskar.
Sen har vi oxå satt upp annons i blocket om en helt ny köksfläkt. Den är inte monterad och allt ligger kvar i lådan så vi vill sälja den för vi inte ska använda den ändå.

Lagt upp annonsen typ för 1 månad sedan och det har bara ringt turkar å vill pruta till under 2 tusen. Fast vi skrev tydligt att det kostar 3000 kr men billigare vid snabb affär. Typ 2500 kr  kan vi pruta ned till. Men det har bara ringt turkar hela tiden å ville pruta till 1500-1800 kr typ. Vi har alltid sagt nej. EN kille som va seriös å svensk. Han ville köpa den men de va fel storlek så de blev inget. Förra veckan mailade en turk till mig å han va intresserad av den å ville ha den skickat via bussgods. De gick vi med på. Om han betalar för frakten självklart. Jag sa först att det va bara avhämtning som gällde men han ville så gärna ha den så jag sa att den kostade 3000 kr som de står på annonsen. Han va medveten om det. Sen idag mailade han mig å va otrevlig å sa att han inte hittar någon information om den på nätet fast det finns. Och han sa att han betalar 1500 kr för den å betalar 300 kr för bussgods så totalt 1800 kr. Jag sa nej direkt. Jag skrev INNAN att vi säljer den för 3000  kr eftersom de inte va snabbaffär. Han va otrevlig å tror att han kan bara säga att han tar den för 1500 kr. GLÖM DET. Är så jävla trött på alla turkar som ringer å mailar å prutar till skamliga priser!

Vi har fått typ kanske... 3-4 turkar på mail å telefon å försöker pruta sen va dom oxå oseriösa. Ringer å säger dom köper de å kommer om en timme. Så vi va föreberedda å tog fram den, men sen ringde dom aldrig eller ringer å säger dom köper de inte...

Va fan, är ni intresserade av att köpa något så LÄS i annonsen, där finns det ALLT ni behöver veta, är det klart å ni är fortfarande intresserade så ring/maila gärna å köp den. Men för fan ge inga jävla skamliga priser på den! Det är vi som är säljare, ni köpare! Annars kan ni dra åt helvete.

Är så jävla trött på alla oseriösa köpare!

Jag behåller hellre fläkten än sälja den för en skit pris!

Jag hoppas och ber innerligt att det är någon vänlig och seriös själ som vill köpa den för rätt pris.

Visst jag vet jag e lite taskig men efter allt  jag utstått så är jag jävligt förbannad!

Kommentera (2) st

Kommentarer
sundarii

Det är som min kusin Krille får utstå med ibland när han säljer sina bilar, det är oftast turkar som bor i Stockholm och påstår att deras kompiskusinsmammasstyvfarsa bor här i stan och att Krille ska höra av sig till denne och sen ska de alltid försöka pruta ned priset till ofantligt billigt och Krille orkar inte längre så han har en bil som bara står där och rostar på parkeringen. Ja, turkar är så jävla tröga så man vill skjuta sig själv.

mallan

jag tycker inte att det är så fel med att pruta på priset, på den begagnade marknaden ska man kunna pruta. Utomlands kan vi pruta på överallt och Sverige är ett hårt slutet land och svenskar fega i sitt försäljande.

Svenskarna är också snåla på annat sätt. Ja jag tänker inte diskutera och jämföra sverige med annat men när det inte finns andra människor som kan köpa er fläkt för det nypriset som man kan faktiskt köpa i affären eller acceptera det lägre priset köparen erbjuder och det brukar vara just "turkar" som vågar pruta på, dom skiter i vår hårda kultur.

:)

2010-05-21 . 20:53:52
Länk: http://fabriksflugan.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: