Trodde att jag skulle dö. =(

2010-03-27 . 20:03:54 . Allmänt

Inatt när jag satt vid msn och pratade med Jinna och jag kände smått smärta i ryggen, där jag har gammalt skada.. Så jag satte mig bak för att vila typ.. Helt plötsligt kom det strålande bröstsmärtor och de gjorde helvetes ONT och jag fick panik och Andreas satt vid mig å jag bad han att göra nått, jag va så rädd. Jag trodde de va nått me hjärtat. Jag kunde inte ta djupa andetag och fick panik och det kändes som jag inte kunde andas ibland. Så han ringde 112 och dom skickade en ambulans i fart för det kunde ha varit hjärtat så dom va här typ 5 minuter efter, fick kolla ekg och så.. Sen fick jag syre plus nått till, dom sa att ekg såg bra ut så de va inte nått me hjärtat. Men skulle ändå åka till akuten för säkerhets skull. Så åkte vi dit, fick ta lite prover och ekg, sen flyttades jag till en korridor. Väntade i ca 4 timmar. Det va inte nått allvarligt för annars skulle dom prio mig typ.. Men de va inte nått allvarligt för folk kom och åkte före mig och dom prioterade dom alltså..
Jag hade inte ont, smärtan försvann och jag mådde ok igen. Fick oxå morfin innan och allt va som vanligt igen och vi fick vänta länge så Andreas gick å frågade dom om när.. Dom sa att det skulle ta flera timmar till. Klockan va innan 6.. Så jag gav upp och gick till dom å sa om de va nått allvarligt, dom frågade om jag hade ont..
Nej sa jag och allt va ok då fick jag åka hem.. Så vi tog liten promenad i regnet, så kom bussen som tog oss hem. Så va vi hemma och duschade och åt lite, sen somnade vi inte förräns 9 tiden imorse.. Fyfan..

Nu är jag ok. Har inte ont och det känns som vanligt nu.. Ska till vårdcentralen på måndag och kolla upp skadan i ryggen för de är troligtvis därifrån smärtan kom.. Har hänt en gång innan, samma sak men då försvann de. Och inatt var de mycket mycket värre smärta.. Som jag sa innan, jag föder hellre ett större barn än Anton än att få denna smärtan igen.. =(

Jag trodde jag skulle dö! Massa tankar dök upp, om jag skulle lämna allt och varför och hur... Va sjukt rädd. Men nu är jag ok.. Skönt de..

Värsta natt jag varit med om. =(

Lustigt nog, när vi är hemma så pratar vi ja men vi pratar bara som vanligt typ men i akuten satt vi å bara pratade om allt möjligt i timmar.. Han berättade om minnen och så, fick veta lite mer och det va skratt oxå mitt i alltihop. =P Och det kom fulla ungdomar dit me. Sen va de oxå brat-killar där. En av dom fick slag i huvudet och skulle sys. Så hans 2 kompisar som oxå va brat.. Dom va svimfärdiga och ena av dom svimmade och den andra braten mådde oxå dåligt för dom inte tålde se deras kompis sys. =P Ena killen låg på bänken och skrattade och blundade hårt, som att han försökte förtränga de syn han såg nyss. Haha. Det såg kul ut. ^^

Sen verka de va nått allvarligt som hänt inatt med. Poliser va där och bevakade och sköterskor gick ofta te rummet me grejjer och så.. Ja men nu är jag hemma iaf och det är lugnt.. Ska ta de lugnt nu.. Hoppas de bara va nått nerv ikläm.. Men ska kolla upp de på måndag..

En bra början på en helg... *host*

Kommentera (1) st

Kommentarer
sundarii

Men min lilla söta gumma... Ta hand om dig!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: