Pappor - mindre värda?

2010-02-18 . 22:13:00 . Allmänt

Jag blir så förbannad..

Jag satt och läste om insamlingar och så såg jag en diskution som fick mig att tänka...

Ni vet, Arbogabarnen som blev mördade av fitta tyskan?

Sen blev det några insamlingar för dom.. Det kom ut i tidningar och sen fick mamman pengar via insamlingar.. Jag tycker det var väldigt fint och omtänksamt, eftersom hon förlorade två fina barn och blev allvarligt skadad och allt var riktigt jobbigt för henne..

Men.... Jag såg oxå att ingen hade skapat insamling för pappan.. Alltså i tidningar och så... Sen skrev några till pappans blogg att dom ville sänka några slant till honom.. Så han skrev hans konto nr och hans namn och så i hans blogg... Sen fick han skit för de.. Men hallå?? Han är PAPPAN till dom två änglarna... Ska han INTE få lika rättigheter som mamman? Han blev häktad samma kväll barnen mördades.. Han visste inte mycket.. Polisen bara hämtade honom.. Sen friades han efter 1-2 dagar.. Och allt var som kaos för honom.. Han hade förlorat hans två barn och alla skyllde på honom... VARFÖR ska folk skylla på pappan?

Vi ÄR svenskar... Vi är inte invandrare som slår våra barn...(vissa invandrare gör de, tyvärr)

Han älskade sina barn mest av allt annat och han mådde lika dåligt som mamman.. Men INGEN skapade insamling till HONOM... Är pappor mindre värda och har inte samma rättigheter som mammor? Bullshit! Han skrev hans kontonr och så för det var någon som ville sänka några slant till honom.. Men då kom det besservisser som gnällde och sa en del skit... Varför?? Förtjänar han inte det? Dom är LIKA värda! Utan män kan vi inte ha barn. Utan man kan vi inte vara här just nu.. Det är tack vare män som gör så vi finns  här nu.. Och både kvinnor och män är lika värda.

Jag känner en som är pappa och han är jättebra pappa. Han har/haft problem med hans ex.. Hans son´s mamma jävlas med honom och låter inte han ha gemensam vårdnad... Jag förstår INTE varför mammor ska ta sina barn från pappor? Barnen behöver båda.. Behöver för fan en kvinna och man i sitt liv.. Kan ni inte fatta det nångång? Vissa gör de aldrig..

Men iaf... Alla pappor är lika värda och har rättigheter som mammor har.. Och även om han INTE var där då det hände, är han ÄNDÅ deras pappa och förlorat dom som mamman gjort...

Har jag rätt eller fel? Vad tycker ni?

Kommentera (1) st

Kommentarer
Nettie

Håller fullständig med dig, livet är orättvis ibland :(

Puss <3

2010-02-19 . 12:56:28
Länk: http://us19810514.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: