Frisörskola?

2010-08-20 . 00:24:12 . Allmänt

Har alltid gillat att styla hår och så.
Men har ingen utbildning och i gymnasiet ville jag gå i frisörriktning men det blev inte av.

Så ikväll har jag googlat runt och kollat efter olika utbildningar.
Såg en bra hemsida och blev intresserad av de.
Jag har mailat dom och berättat lite om mig själv och min intresse för frisörskola. '

Har innan mailat en annan via göteborgs hemsida men dom svarade aldrig.

Vi får se om jag kan börja där men det blir inte denna året, ev nästa år. Vi får se hur de går.
Det kostar oxå. Men min största dröm just nu är att få börja på en frisörskola så jag kan utbilda mig till de.

När jag sitter hos frisör och blir klippt så brukar jag kolla på hur hon gör och det intresserar mig väldigt mycket.

När jag va liten brukade min faster Tina klippa mig eller styla mitt hår å jag älskade att vara fin i håret.
Jag brukar oxå styla om mitt hår när jag är ensam hemma.
Gillar att fläta och sätta upp de, men nu har jag kort hår så jag har inget å fixa på. Hahaha.

Gillar att hjälpa folk med hår, platta håret och kamma, styla.
Fast de gör jag inte så ofta. Sist va de på Karola. Jag gillar verkligen å fixa folks hår. =D
Brukade hjälpa AW att raka hår och även Anton. Fast det är inte att styla på men men får iaf klippa å raka. =)

Haha, det visste ni inte va? =P

Gillar att färga hår med. Bara jag får ha hår med att göra så känner jag mig duktig och att jag duger till något!

Är så dålig på andra saker, som laga mat och har dåligt självförtroende i annat men har inte dålig självförtroende när det gäller hår.

Ska vara ärlig nu, jag har väldigt dåligt självförtroende när dte gäller matlagning.
Jag är så KASS på de, vågar knappt steka kött eftersom jag är rädd om jag inte steker den tillräckligt så den är dålig typ. När jag väl steker kött och då slutar det med svarta kolbitar. Hahaha.

Så dålig är jag på matlagning, eller ja förutom tacogratäng å köttfärsås.
Kött menar jag som feta stek. =)

Men iaf, så hoppas jag på att få komma in och börja utbilda mig till frisör. Jag är döv men jag ska se till att det INTE hindrar mig! Det finns tolk, och det löser sig alltid.

Det är ibland jobbigt å va döv eftersom jag inte vet om jag får utbildningar/jobb(ja har tänkt på jobb) eftersom jag är döv.

Det är inte lätt å va döv ibland. Andreas hela familj å släkt är hörande, hans vänner oxå. Och min familj å släkt, har 2 döva sysslingar bara. Så det är jag glad för iaf. Ja men dom flesta är döva så jag känner mig ibland utanför eftersom dom inte kan tsp. Jo min familj å släkt kan tsp men inte alla.
Men jag trivs ärligt talat bättre i hörande värld än dövas.

Är bara ärlig! Men det är inte så lätt att vara döv i hörandes omgivning.

När jag är med Andreas familj så känner jag mig trýgg på något sätt eftersom dom accepterar att jag är döv och dom pratar med mig ändå på något sätt. Andreas syster kan tsp, inte fullt ut men vi förstår varandra bra. Hon ville bli teckenspråkstolk men det blev inget. Så hon kan tsp, men inte fullt ut som sagt. =P

Andreas lär sig snabbt men han tecknar inte flytande som jag gör.
Men ändå går det jättebra att kommunicera med honom. Vi förstår varandra och det är jätte skönt för mig. =)

Och så Andreas har kompisar som hör och kan inte tsp men jag trivs ändå i deras sällskap eftersom dom accepterar att jag är döv och dom pratar ändå via mobilen lr Andreas som tolk. =P
Vissa ja.

Jag trivs visst att vara döv men det är jobbigt ibland eftersom jag inte hör vad dom pratar om och jag känner mig då utanför ibland.. Jaja.. Men trivs jättebra i GBG annars. Vill jag ha fullt tsp så träffar jag Asy lr åker till Örebro, där finns alla. =)

Haha, nu blev det massa babbel. Vi får se om ni nått ända ner till denna texten. =P

Snart kommer älsklingen hem! Han jobbar övertid just nu. Dom på Volvo ligger efter med 3000 bilar. Illa. =S Därför jobbar dom övertid nu.. Suck.

Jaja....

Puss, hej

Kommentera (4) st

Kommentarer
Malin

ja du vad händer i helgen?

vet bara att på lördag så ska vi åka till kungälv till city gross o handla kött och köttfärs :P

men det e allt jag vet =)

vad händer själv då?

kram

2010-08-20 . 07:24:41
Länk: http://lilljohansson.blogg.se/
sofie

Hej vad roligt du hörde av dig =)

VIsste faktiskt inte ni hade flyttat hit, trodde

ni var inbitna örebroare ;)

hehe, men välkomna hit såfall. Har bott här i stan nu i snart 4 år! tiden går så himla fort!!! =)



Kolla gärna på google.se och kika på frisörskola + göteborg

då bör du få upp en dle länkar på frisörskolor! =)låter som en rolig sak också, blir du pass duktig kan du öppna en egen salong,



kram

2010-08-20 . 09:37:06
Länk: http://pipomusik.bloggplatsen.se
sundarii

Jag behöver dig! Kom hit inom 20 minuter för jag ska nämligen färga luggen i rött - och vill ha din hjälp! KOM HIT NU!



Nehe, visste väl det, det är omöjligt. Men jag trodde ju att du var en ängel och kunde flyga?



HEHE. Älskar dig hjärtat. Puss och kram

Carro

Du FÅR gärna styla/fixa mitt trollhår!!!!! maila mig får vi bestämma en dag o tid pga min unge.....o sambon:P

vill träffa dig även ta ngn öl el ngt...men umgås ska vi!

Intresserad?

Kram

2010-09-26 . 00:39:57
Länk: http://cwickan.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: