Beslut

2012-03-25 . 19:51:01 . Allmänt

Jag tänker på beslut hela tiden, har gjort det nu på de senaste veckorna..

Det är inte lätt kan jag lova.
Jag går på utbildning nu fram till maj och jag har sökt till folkhögskola som börjar i höst, vi får se om jag kommer in eller inte.
Jag har oxå plan B om jag inte kommer in,
komvux blir det nog men har funderat på exakt vad jag vill göra och har velat fram och tillbaka och hjärnan har kokat men nu har jag läst mycket och funderat mycket på vad för utbildning jag ska söka till.

Jag har alltid velat arbeta med människor, att hjälpa människor.
Först och främst med personer som har funktionshinder eller psykiska problem.
Jag har velat arbeta i behandlingshem men det är ganska svårt då det inte finns nån behandlingshem för döva/hörselskadade i Gbg(vad jag vet), vet att det finns lite runtomkring Sverige men jag vill gärna bo kvar i Gbg.
Och jag tänkte på funktionshindrade så jag läste mycket om det, så det blir undersköterska utbildning som plan B om jag inte kommer in i folkhögskola.

Jag tänker dock prata med dom när dom kallar in mig till en samtal med folkhögskola rektor, tänker prata med dom om vad för utbildning jag vill ha och se vad dom säger...

Jag vill gärna gå på folkhögskolan så håll tummarna för mig!!! :)

Ja nu ska jag äta. :)
Kommentera (1) st

Kommentarer
sundarii

Håller tummarna så hårt så att rumpan knips ;)

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: