Hataratthittapåenrubrik

2012-04-27 . 17:40:04 . Allmänt

Ja idag är det FREDAG!!!! Jag älskar fredagar. För då vet man att man är LEDIG och man kan faaan ta sovmorgon å bara skita i allt måste-göra-saker. =D
Jag har långledighet nu iaf. Idag är jag ledig å är ledig fram tills onsdag då börjar jag igen. =)

Idag va jag på Itrim och tränade och såklart vägning. =)
Jag va taggad till max!! Men iallafall så va de dax för vägning och jag va inte såå nervös, men jag förväntar mig alltid de värsta. Haha. Ja jag har för stora krav på mig själv. =S
Jag har dåligt självförtroende, så jag har "ovana" att tro att jag INTE kan.
Därför förväntar jag mig alltid de värsta.
Men iallafall!!
Det stod 84,8 kg! =D Jag har inte vägt så här på JÄTTELÄNGE!! Jag har säkert vägt mig flera ggr men jag minns aldrig hur mycket jag vägt(jag tror jag förträngt dom minnen), jag har alltså gått ned totalt 22,4 kg på lite mer än 3 månader. Hur sjukt är det!? =D =D

Men.... Jag tycker själv att det är svårt att se på mig själv om jag verkligen gått ned. För jag har fortfarande mage, och det är den som jag har svårt för och vill ta bort, men den har minskat mycket och det märker jag på mina kläder. Men ändå lurar ögonen mig. Jag tänker jag är ju lika stor om magen som innan?
Men då omvänder jag tankarna lite, jag tänker ofan. Har jag verkligen varit så stor!?

Jag tog en bild idag på mig, men jag är tveksam om jag ska lägga upp den nu för det va inte samma kläder på bilderna då är det svårare att se. Mina linnen/tröjor är för stora nu så att det ser ut som jag är fortfarande stor om magen fast det är jag inte under linnet.. Hoppas ni förstår va jag menar. Hehe. Jag skulle ha tagit en tajt linne till bild i början så jag kan se tydligt men jag tog ju en t-shirt. Haha. Skitsamma. =)

Jag har 11 kg kvar till min målvikt!!! =D Sen ska jag nog gå ned 3 kg till för att vara på min rätta vikt.
Målvikt är 73 kg och jag kommer börja med 73 kg sen går jag nog ned till 70 kg sen får det räcka.
Jag vill inte vara FÖR smal. Vill ha sådär småhull. Typ små kärlekshandtag.

Idag va jag hos tandläkare. Min tandläkare var nöjd, det är bara smååsmåå hål kvar men det fixar vi nog utan narkos. Min tandläkare ska vara pappaledig i 6 månader så jag ska få ny tandläkare. Det ska nog gå bra. Ska dit den 2 juni å laga lite. Å i maj ska jag till tandhygienist å ta bort tandsten.

Tog bort stygnen med. Fan va ont det gjorde första gången. Jag fick backa lite, efter lite paus så tog dom bort det. Det kändes ingenting efter andra försöket. Men så JÄVLA SKÖNT att bli av med stygnen kan jag säga!! Haha.

Snart dax å gå ner till tvättstugan. Tvättar från 17.00 och har rummet å torkrummet för mig själv tills när jag vill. Sista tiden är 17.00 till 21.00 å jag kan ha kläderna kvar i torkrummet tills inatt då Andreas kommer hem. Han får göra de värsta, bära upp kläderna. ;) Hahaha. Min goa karl är stark som en bamse björn! <3
Eller nä, de värsta är ju att VIKA kläder! FY FAN säger jag bara. Haha.





Hejsan svejsan
Kommentera (4) st

Kommentarer
Bella

Hej. Jag har börjat läsa din blogg och vill säga att jag är faktiskt impad över att du lyckas gå ner i vikt så mycket.

Jag som har försökt göra det -fast jag kämpade kanske inte lika hårt som du, det är verkligen svårt att gå ner i vikt.



Det blir rolig se Före och Efter bilder sen. Jag ska nog försöka kämpa lite mer, kan du så kan jag :P



/ Isabella (Camillas lilla syster)

Moa

Hej! Kul att du läser. =)

Ja, det är kämpigt men värt det. Jag hade inte bra med motivation och så innan så jag sökte hjälp hos Itrim och nu är jag sjukt nöjd med dom. =)

Precis, kan jag så kan du! Ska ladda upp före å efter bild nu. =)



Lycka till och du kommer att klara det, bara att kämpa på! =) Kram

sofie

Vad roligt du har kommit så långt med att gå ner så mkt som dryga 23 kilo ... ! Har du att när du når dina delmål - firar med något speciellt ? nya kläder osv.. eller nått så du peppar dig och går ner?

2012-04-29 . 09:59:17
Länk: http://pipon.blogg.se/
sundarii

Du kan och du klarar det. Heja heja!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: