Att sluta med niktion

2011-02-10 . 14:49:18 . Allmänt

Det är de svåraste dagarna tycker jag.
Fy fan sjukt jobbigt!
Jag va så besluten så att jag bad Andreas ta alla kort och pengar medan han är i skolan för att jag INTE ska kunna köpa cigg. Men jag blir FAN galen och sur! Jag vill röka!
Jag hatar detta här!
Det känns som att jag har myror i benen och armarna. Måste pilla på någonting! Benen hoppar hela tiden, fötterna kan inte vara stilla.

Det kryper i hela kroppen. Man känner sig gråtfärdig och lättirriterad.
Man vill skrika!

Jag vill bara gå till macken å köpa blå pall mall och ta några bloss så är jag NÖJD.
Men jag får INTE!
Min kropp mår INTE bra av rökning.
Min mamma och morfar har haft stroke så risken finns att jag KAN få stroke. Jag är livrädd för att få stroke.

Jag är överviktig och har rökt. Det är fler anledningar till stroke. Jag vägrar låta detta hända! Visst jag KAN få stroke oavsett om jag gått ned i vikt å slutat röka MEN att sluta röka minskar risken.

Åh, jag vill ha några bloss.... Men jag får inte!
Jag mår illa av niktion sugtabletter så dom skiter jag i. Sen plåster kan jag inte ha, mår kass av dom.

Jag får stå ut utan niktion i några dagar nu så går de "värsta" över snart...

Jag vill vara rökfri, men samtidigt vill jag röka!

Jag vill vara rökfri så jag luktar gott igen, så jag känner mig fräsch och snygg.

Jag vill ha fler barn, då måste jag sluta röka innan och gå ned i vikt. Ska testa med lchf igen å se om min mage pallar av det. Innan operationen fick jag smärtor efter lchf måltider. Så ska testa nu efter 2 månader.

Ne nu jävlar ska det gå! Jag kommer att skriva inlägg om rökning och hur jag känner mig, skriva av mig helt enkelt! Kanske blir fler blogginlägg. Jag känner mig en aning lugnare nu efter jag skrivit av mej.

Ni fd rökare är så starka som klarat av att sluta! Fantatiskt! Nu är det mitt tur. Nu jävlar!



Kommentera (3) st

Kommentarer
Josannah

Jaa.. tips är att SLUTA tänka så "jag får ju inte röka" Det gör bara det svårare!!



Om du blir sugen, så prata med dig själv typ, Fråga dig själv vad för dåliga saker cigg kan ge dig? vad är det avtändande vid ciggratter, så hjälper det

2011-02-10 . 16:51:44
Länk: http://nightday.blogg.se/
Jinna

Moa, du KAN fanimej klara det om du PI vill. Som du sa: nu jävlar! ;) samma sak för mig med lchf! Argghh! xP

2011-02-10 . 22:10:07
Länk: http://www.jinna.se
sundarii

Bit av dig händerna så går det lättare ;) Haha.

Du klarar det om du bara VILL! Tänk på framtiden. Tänk dina framtida barn och dina barnbarn. Att få vara mormor/farmor som är frisk. Tänk på framtiden. :)

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: