Rätten till att dö

2010-05-24 . 14:45:16 . Tankar och funderingar

Jag satt och läste aftonbladet och innan har jag läst mycket om "Kim" som ville dö.
Idag kom det upp en lång artikel om henne, om dagarna och beslutet.
Jag började gråta, det va så sorgligt att läsa.

Jag tycker det är så orättvist att människor får sjukdomar och sen lider dom och vart är friheten? Varför kan man inte må bra och vara frisk?

Läs; -> http://www.aftonbladet.se/nyheter/candrahochdoden/article7173083.ab <- osynlig länk
Så jävla sorglig men det va väldigt fint skrivet och bra artikel.

Sen har jag oxå läst en blogg, jag pratade med mamman i familjeliv för några år sedan när Anton va bebis.
Hon hade en dotter, Lova. Hon fick cancer och kämpade länge, hon fick vingar i helgen. Hon har rest vidare nu.
Vila i frid, lilla Lova. <3
-> http://bambinidolce.blogg.se/ <- osynlig länk

Stötta gärna -> http://www.barncancerfonden.se/ <-

Jävla cancer! Cancer tar så många människor. Jag kände en kille, han dog av cancer. Jag kommer ihåg att han hotjade till på MSN och sa han va ledsen för han fick veta samma dag att han fått cancer igen. Vi pratade lite och jag tyckte så synd om honom, han va jätte trevlig och glad kille.

Sen en vecka senare ca loggade hans kusin in på MSN och berättade att han gått bort... Fy fan... Allt gick så fort. =(=(

Jag känner flera oxå som haft det. Tänker på er alla.
Jag lider med er som förlorat anhöriga.
Det är så ofattbart och orättvist.

Vila i frid <3
Kommentera (4) st

Kommentarer
Josannah

nu har du fått mig att gråta.. jävlig fin artikel och sorglig blogg..



Jag har upplevt för mycket med cancer fallet, det är aldrig trevligt det. =(

2010-05-24 . 21:32:32
Länk: http://nightday.blogg.se/
sundarii

Cancer är en FRUKTANSVÄRT sjukdom. Ja, du vet ju själv att jag bara fick låna min mamma i 47år innan cancern invaderade hela hennes kropp. Men hon kämpade i 3 år med sjukdomen. Hon var stark men orkade inte till slut. Mamma lilla <3



Kim, ja, jag var en av hennes trogna läsare och det är så skönt att hon äntligen får sova gott nu. :)

Jinna

Ja, fick tårar i ögonen med. Sant, det är obeskrivligt orättvist. Jag har inte känt någon som dött i cancer, egentligen. Efter Sundariis mammas död fick mig bli förstummad. Kunde inte sluta tänka på det i flera dagar, har ju träffat henne en viss tid längesen. Må det vara längesen, men ändå. Allt är bara ofattbart. Det KAN hända vem som helst, det är det läskigaste.

2010-05-25 . 12:02:17
Länk: http://www.jinna.se
malin

Tack! Ne jag har haft konstant tinnitus sen jag var ca 11-12 år. :( !



huvva, läskigt att tro att det är brandlarmet, jag har en kompis kompis som är döv oxå, brukar snacka endel med henne, eller ja.. vi skriver lappar . hon hör oxå tjut.



Japps, men snart träffas vi, gu så dem förbereder men etor grill o en lång hög bänk där dem ska förbereda matten o massa. :D Dolly följer med på midsommar så får du träffa henne. :D



Hoppas du har en bra dag, här i norrköping SPÖÖÖÖREGNAR DET!

2010-05-25 . 15:59:16
Länk: http://malinathome.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: