Inte nu igen

2010-03-29 . 15:27:07 . Allmänt

Suck. Är så JÄVLA trött nu. Benen är typ döda och ögonen somnar närsomhelst, huvudet är tungt, öm överallt, mensvärk och HELT SLUT!

Ja gissa va som hände.. =(

Imorse fick jag bröstsmärtor IGEN från ryggen =( Det gjorde JÄVLIGT ont så jag inte kunde sitta eller stå still. Kunde visst sitta eller böja mig men då gjorde de bara saken värre. Fy fan säger jag bara!!
Så Andreas ringde 112 och frågade hur vi skulle göra, om ta en taxi dit eller hur han skulle göra för mig. Så dom sa att dom skickar en ambulans hit. Så dom kom hit efter ett tag och det va samma personer från förra gången.. Men dom var inte alls proffsiga!! Dom va otrevliga å hjälpte mig inte alls. Dom va sura för att jag åkte hem förra gången utan träffa läkare, men jag mådde bra igen då och det va fullt upp i akuten jag skulle vänta flera timmar till. Så jag drog hem och det var INTE hjärtat och de va de viktigaste!

Men idag va dom sura å tyckte att vi kunde ta taxi istället...??? Men ursäkta det va 112 som sa dom skickade ambbulans när Andreas sa att om vi skulle ta taxi.. Så det är fan inte vårt fel. Men iaf så fick jag sitta under färden och de gjorde jäääävligt ont  så jag bara grät och vred mig och gnällde över smärtan.. Men gjorde kvinnan nått? Näää. Hon kollade bara ekg sen tog hon bort dom och igonerade mig helt.. Jag kände mig jävligt dum och pinsam att jag var sjuk. Dom är väl trötta efter deras pass men dom ska fanimig bete sig proffsiga!!!! =(

Men iaf så va jag framme i Mölndals sjukhus. Smärtan försvann när jag va framme. Tönt. Haha.  Fick direkt träffa sköterska och leg läkare och tog prover, fick hjälp direkt där. Fan va skönt. Men... Läkaren sa han skulle byta skift så en annan skulle komma.. Klockan va kl 8 i morse då.. Och vi satt och väntade i jävla 4 timmar på läkaren. Jag va förbannad och sur. Jag fick ligga på sängen för dom skulle övervaka mitt hjärta med sådan maskin, ekg och nått finger-grej.. Blev så ledsen å sur över att väntat länge på läkaren å provsvar. Så till slut kom hon och vi pratade och hon kollade min rygg och magen typ.. Sen sa hon att alla prover ser bra ut och jag har inget fel i hjärtat. SKÖNT att höra!! Och det där smärtan i bröstet var från ryggen, när jag får ont i ryggen så projicerar de smärtan till bröstet och sidorna. Jag har gammalt skada där och är oxå vädligt öm om svanken så hon kollade där oxå. Så sa hon att det va musklerna och jag skulle gå till vårdcentralen här och göra "program" som jag ska göra hemma eller gå till sjukgymnast för träna upp min rygg.. Plus jag skulle börja ta Pandodil istället för imbumetin eller ipren för dom är inte så vänliga mot magkatarr. Så får börja me Pandodil istället för ryggen och när bröstsmärtorna kommer. Och ska röra på mig MER. =) fick en stegräknare idag så det blir gött! =D

Ja men iaf, det känns skit bra nu att veta vad det var och att det INTE var hjärtat...

Nu är vi hemma iaf, kom hem för typ 1-2 timme sen.. Duschat och fixat lite så nu duschar Andreas sen ska vi vila en stund.. Har fan inte sovit nått alls inatt sen igår. Fyfan. =(

Ne men jag mår bra nu och det är lugnt nu. =)

Ne nu är Andreas klar tror då ska vi ligga i soffan å kramas å vila liten stund..

Andreas - Tack för du följde med och var min tolk. <3 Du är underbar och förstående! Älskar dig sötnöt! <3

Kommentera (3) st

Kommentarer
Nettie

Fan, skräm mig inte nu igen....

SKönt allt är bra med dig igen, och va rädd om dej!

Tycker 112 är så dum och ambulanspersonaler e kassa :(

Pusspuss <3<3<3

Jinna

Otroligt irri att du fick det igen(!) Mysko, varför just nu av all tider? Hmm. Hoppas verkligen att det inte händer igen, annars är det väl ngt som behöver göras åt. :/ Men du, sköt om dig ordentligt!

2010-03-29 . 22:56:35
Länk: http://www.jinna.se
sundarii

Kan inte säga bättre än Jinna & Nettie..

SKÖT OM DIG!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: