Någon har tagit mig på allvar!

2010-07-13 . 16:30:54 . Allmänt

Jisses, vilken natt å dag de blev igår! =/ Det började egentligen i lördags natt. Min bror va här då. Han sov, jag låg å sov, men vaknade av bröstsmärtor och det höll en stund, sen försvann de men jag hade ont i magen, inte ont direkt men obehaglig känsla. I söndags mådde jag bra annars, vi åt mat och då började kramperna komma. I magen OCH bröstet. Det gjorde helvetes ont så jag började gråta.

Gjorde allt för att försöka lindra det. 2 st Panodil, varmbad, massage, ligga på rygg och så. Inget hjälpte. Hade ont i 3 timmar så jag gav upp. Vi ringde till sjukvårdupplysningen/112 så dom skickade en sjuktransport, åkte till Mölndal sjukhus. Hade då ont och de höll i 4 timmar. Jag vred och skrek av smärta. Fick panik oxå. Usch. Vi slapp vänta länge oxå. Det kom en sköterska och läkare, pratade med dom så fick jag mediciner och spruta, muskelavslappande och voltaren i flytande vätska.

Det släppte och då skulle vi åka hem, men första bussen skulle åka om 2 timmar. Vi väntade i rummet, sen precis innan vi skulle gå då började jag få ont igen men dom bad oss att gå till vårdcentralen eftersom dom redan skrivit ut mig. =/ Vi va tvungna å åka hem me min smärtor. Det blev bara värre å värre. Vi va hemma kl innan 6 å jag kunde inte sova. Det gjorde helvetes ont i bröstet å magen, det krampade hela tiden. Jag tog spikmattan å la mig på den så blev det lugnare, Andreas låg vid mig å rörde mitt hår så bums somnade jag, sen vaknade vi 2 timmar efter å skulle till vårdcentralen.

Jag hade jätteont så jag inte klarade av att sitta eller stå/gå så jag fick ligga, sen kom läkaren, samma läkare... Jättekul... Not! Han va tveksam till mina smärtor och frågade om jag bara inbillade mig... :O Va fan, ska en läkare fråga så? Hur kan man inbilla när det VERKLIGEN gör ONT!? Fyfan blev sur, men iaf. Så skickade han oss tillbaka till Mölndal sjukhus... Okok... Taxi kom å körde oss till Mölndal. Träffade en läkare, och hon förstod direkt vad det var och gav mig muskelavslappande och spruta. Pratade me läkaren å sen kom sjukgymnasten. Dom frågade om det var där de gör ont och exakt vart och hur de känns. Dom visste direkt att det var så och så. Sen förklarade dom hur de blev så, och så magen, det är oxå magkatarr. Så jag har alltså haft magkatarr plus bröstsmärtor så det blev mycket för mig. Det började släppa efter en timme. Men jag orkade inte stå elller gå eftersom jag va sååå trött i kroppen. Hela kroppen har jobbat å krampat så dom fixade sjukresa istället.

Fick oxå muskelavslappande medicin utskrivet och en till mot magen. Äntligen fick jag något utskrivet. 4-5 ggr på sjukan, 3 ggr på vårdcentral men ingen sa vad det var och ingen gav mig något. Men nu denna gången fick jag tabletter och övningar. Kom hem igår eftermiddag, kväll å hämtade ut medicinerna, åkte hem å la mig å kolla på tv, men jag somnade. Sov hela tiden igår, tills imorse. Mår rätt ok nu, är bara öm i ryggen å bröstet men annars är de ok nu.. Fy fan. Jag hoppas jag slipper detta här igen!

Imorse vaknade jag flera ggr för att kolla på mobilen. Ingen sms, till sist vaknade jag kvart över 10 å såg att min bror skickade mms. Sen kunde jag inte somna om. Blev så glad. Haha. =) Andreas jobbar nu. =( Jag funderar på att gå runt lite sen ska jag bara ta de lugnt å vila. Ska kolla på filmer som jag fick idag. =) Terror på Elm street, alla 7 filmer. =)

Jaja, vi hörs.

Puss, hej
Kommentera (6) st

Kommentarer
Malin L

hej!!

det kom bara i min hjärna :), är det inte gallsten du har?



Malin

Sundarii

Åh hjärtat då.. Hoppas medicinerna funkar.. Krya på dig!

Moa

Malin - Nej det är inte gallsten. :)



Sundarii - Tror de fungerar eftersom de släppte när jag fick de på akuten. Tack gumman! <3

Malin L

okej, det syns samma typ min kompis hade det, det tar ca 1 år tills dom upptäckte inflammation i bukspottkörtel och hade gallsten oxå.. det kan får genom viktnedgång (vanlig symtom av gallsten) men så du vet det är inte så .. okej :)

Moa

Malin - Jag har haft magkatarr sen mer än 10 år och det har kommit tillbaka och jag tar medicin mot de och tagit prover oxå på sjukan så nej det är garanterat inte gallsten. Bröstsmärtor kommer från ryggen. :)

Jinna

Usch! Lider med dig. :S Undrar varför just nu det dyker upp, bröstsmärtor. Det kanske finns något skäl att du slumpt(?) fått det? Hmm.

2010-07-19 . 22:02:30
Länk: http://www.jinna.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: