Filmer jag sett på den sista tiden

2010-01-30 . 23:33:01 . Allmänt

Om jag skriver ner ALLA jag sett då skulle de vara lååååång inlägg så jag tar bara de som jag tycker är bra. =)

Den första å BÄSTA film jag sett är självklart....

Avatar!!



Men om ni ska se den på bio då tycker jag att ni ska kolla i 3D version.
Den ger häftig upplevelse och är helt underbar.
Kände mig helt inne i filmen och kändes som jag var med i deras värld. =)
Men tyvärr så finns de inte 3D i alla biografer. =S
Ni får googla o se eller fråga
Sundarii(kolla länken där i högra sida, min snuttgumma heter hon där).
Hon vet. =D

Sen är de Worlds Greatest Dad.



Robin Williams är med i den å spelar pappan.
En pappa och lärare i en skola är vad han är.
Sen dör sonen i en olycka och han "utnyttjar" hans död och blir känd.
Den är sorglig och bra men samtidigt segt.
Tyckte så synd om Robin men samtidigt blir man arg för de han gjort.
Jag tycker det är svårt att säga om den är värd att se.
Jag tycker den är inte världsbäst men den är ändå "värd" att se på.
Ni som inte gillar poesi/tankar och sådant ska kanske inte kolla på den.

Ja.. Sen är de..

Sherlock Holmes



Den kollade vi på i förrgår.
Den var bra och den är typ drama/action men jag tyckte att den va ganska rolig
ändå för att vara action. =) Ni som diggar Jude Law ska nog se på den. Haha. ^^

Och så den

Spiderwick Cronicles



Är inte riktigt säker på vad de sista cronicles hette, men spiderwick iaf. =)
Den va såå gullig! Jag märkte att jag börjar gilla filmer som har
sagor, trollkarlar, vättar, troll och så med att göra. =)
Den handlar om en syskonskara som flyttade till deras gammaltants hus
och en av dom syskonen hittade en bok och det boken vill jätten ha för att förgöra allt
och så.. Då dyker vättar, paddor, gris, älvor och jätte för att få tag i boken.
Dom försökte skydda boken på alla sätt och kämpade mot jätten å paddor. Den va så gullig. =)
Värt å se på kan jag lova! Ska köpa den på dvd. =)

Aliens in the attic



Den är oxå gullig film. =) Handlar om aliens som attackerar för att komma åt en ställe
som råkar vara under deras hus och ungdomar försöker försvara det och
stoppa aliens. =P Jag ska oxå köpa den i dvd. =D Såååå gullig å söt film som jag gillade skarpt!

Det finns flera filmer till men skriver om de en annan dag.. =)

//Filmfreak

Kommentera (1) st

Kommentarer
Sundarii

Worlds Greatest Dad- filmen har jag inte sett men det påminner ju om föräldrarna till den mördade Engla som såg till att SVT filmade begravningen.. Jag fick känsla om att de ville bli kända pga Englas död. Sjukt.



Sherlock Holmes ÄR SVINBRA!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: