Anton <3

2010-01-18 . 19:28:30 . Allmänt

Jag kommer ihåg när jag fick veta jag väntade barn.
Det va så sjukt. Svårt att tro att jag va gravid. Jag va så.. GLAD och det va ofattbart.
Jag, Moa väntar ett underbart barn! Hel sjukt, tänkte så.. Sen gick jag runt å väntade på att han skulle komma ut. =) Kallade honom för Sparky för han sparkade mycket å jag va bergsäker på att det skulle bli en pojke. Det var bara en känsla jag hade. Jag bara visste att det va en pojke. Tänkte mest på pojknamn och kläder och lakan, det va automatiskt pojke jag tänkte på men det kunde ha varit en tjej, men jag va så säker på det. =)
Så kom han till världen till allas lycka. Ett underbart barn som vägde 4875 g och va 55 cm lång. Vi bestämde oss för namnet Anton. Han skulle heta Anton Andreas.
Han växte och växte, jag följde hans utveckling och steg. Han började åla, buffa, krypa, stå upp, sitta själv, stå själv sen började han gå och sen poff så sprang han. Han började gå när han va 1 år gammal. Julafton 2005 så va vi hos min syster å Alva. Alva är 1 månad äldre än Anton och Alva kunde gå så Anton såg henne och började härma henne och försökte gå några steg men föll hela tiden. Sen dagen efter julafton så började han gå mer och mer, vi va hos pappa å satt i tvrummet. Anton stod upp o gick, fast han "halvsprang" för det gick så fort så han halvsprang, han skrattade och gick upp, började gå och föll upprepande ggr. Sen började han kunna gå mer å mer och till sist gick han och sen började han springa och han sprang fort. Jag fick jaga honom men var rädd för att springa "för fort" så ifall jag skulle "knuffa" eller springa på honom om han plötsligt stannade. För ni vet väl hur barn är, dom kan stanna helt plötsligt så man inte hänger med å hinner stanna. =P Skitunge ;)

Sen gick tiden å den gick fort! Nu är han hela 5 år gammal och ska börja i  förskoleklass i höst... Sen är de 1 klass.. Vart tog tiden vägen egentligen?? HUR kan de gå så fort??

Mitt älskade barn har blivit stor. ;P

I sommar ska han till Liseberg för första gången =D Då ska vi göra massa roliga saker me. =) Andreas föräldrar skulle oxå träffa honom me så dom ska få göra det. Vem kan motstå min charmtroll? ;) Haha.

Mitt barn... Han som var så liten en gång... Hela 5 år har gått så sjukt fort så de kommande 5 år kommer att gå lika fort?? Då är han 10 år gammal. Herregud!! Nu ska min bror ha barn så jag ska erkänna att jag börjar längta efter en bebis men ska inte ha bebis än. =) Jag får LÅNA bror å Sannas bebis istället om jag får för dom. *hoppas jag* ;P


Ne nu tänkte jag lägga upp några bilder på mig å min lille älskade prins! =)

 

 



 



Jag älskar dig så otroligt mycket!

Med all kärlek/din mamma

Kommentera (2) st

Kommentarer
sundarii

Visst är det sjukt att tiden går så fort?!

Fia

Håller med dej, tiden går så galet fort, lite för fort ibland. Ofattbart att våra pojkar börjar i föreskoleklass till hösten, ingen flera småbarn hemma längre :) Men det är så kul att se dem växa upp. Får se hur sen när de fyllt typ 10, 20 år och så vidare. :)



2010-01-19 . 11:04:41
Länk: http://edwugo.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: