Förlossningsfrågor

2010-12-11 . 01:21:58 . Allmänt

När fick du reda på att du var gravid?
I början av april 2004

Blev det en chock?
Yes! Va inte ens beredd på det. =P

Hur gammal var du?
Jag var 20 år

Hade du mycket halsbränna?
Ja =S

Spydde du mycket?
Nej, mådde bara illa hela tiden.

Var det någon favoriträtt som ändrades?
Nja, jag var less på pannkakor innan, men när jag va gravid så va jag tokig i pannkakor men att stå framför spisen och försöka ge mig på att steka pannkakor failade så det slutade med utbrott varje gång. =P

Hade du mycket foglossning?
Nej, hade annat.
Hade du sammandragningar?
Oja! Kunde inte ens gå några meter, lr tja ta promenerad me vovven. =(

Ditt sf mått som störst?
40

Har du fått bristningar?
Japp

Trodde du det var en pojke eller flicka?
Jag trodde och var bergsäker på det skulle vara en pojke, och rätt hade ja. =)

Vad hoppades du på?
Spelade ingen roll =)

Hade du mycket vätska i kroppen?
Va svullen i ansiktet under hela gravidieten.

Hur mycket gick du upp i vikt?
17 kg

Hur ser du på graviditeten idag?
Mysig men jobbig eftersom jag inte ens kunde gå promenerad, men saknar det faktiskt. Att vara gravid alltså.

Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
Hade inte tänkt så mkt på hur min förlossning skulle se ut men jag hoppades såklart på att det inte skulle bli långdragen förlossning. =)

Gick du över tiden?
Japp, en vecka.

Födde du för tidigt?
Nej, han ville vara kvar =)

När började din förlossning?
Förmiddagen den 7 december

Hur lång tid tog det?
Från dom satte hål i hinnan fram tills han kom ut tog de 11 timmar.

Hur mycket var du öppen när ni kom in?
3 cm.

Vad tyckte du var jobbigast?
Värkarna =O

Var du rädd för något?
Va rädd att föda men det va inget jag tänkte på när jag var på G.

Grät du?
Ja

Skrek du?


Tog du nåt smärtstillande?
Lustgas, EDA

Blev du sydd?
Japp

Dragen med sugklocka?
Japp

Hur många var inne i förlossningsrummet?
AW, Joa och 3-4 barnmorskor och en läkare och en läkarkandikat.  

Hade du någon nära med dig?
Japp

Hur stor var bebisen?
Han var 55 cm och vägde 4875 g

Vad fick hon heta?
Anton

Hur ser du på förlossningen idag?
Det va härligt när han kom ut MEN själva värkarbetet å förlossningen var jobbig.

Var det värt det?
Oja! =)
Kommentera (1) st

Kommentarer
Fredrik Levin

"vad fick hon heta?" va?!?vaa?! haha.

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: