Minnen och lite mer

2010-08-11 . 01:06:03 . Allmänt

Satt nyss å tänkte på olika minnen, festminnen alltså.

När jag va ung(haha jag låter väldigt gammal nu. =P) så festade jag ofta och varje helger typ.
Jag bodde i Örebro och det va sjukt kul eftersom vi va typ en gäng.
Vi gillade bilar, ja mest killarna men vi brukade åka med dom runt å ragga på sena kvällar.

Jag minns tydligt en vinter, då vi tjejer åkte till Kilsbergen(var de så va?)
Vi åkte me volvo 740 med en släp med en skit volvo 240. Vi skulle åka uppförsbacke med släpet. Och det va HALT å massa snö där. Vi va dumma nog så vi tänkte åka upp å sen åka ner med 240. Vi skulle åka upp, men då stannade vi å bilen backade sakta så jag sa åt Linda att bromsa! Bromsa! Hon sa; jag gör ju det!
Så släpet me 240 hamnade i diket och 740 var fast me släpet. Så vi fick ringa till resten av tjejerna å killarna så dom kom dit för att hjälpa oss ta upp bilen å släpet ur diket. Det va sent på natten.
Dom kom dit å försökte hjälpa oss. Vi hjälpte varandra å kämpade i några timmar för att få upp dom. Det var totalt 3-4 bilar som hjälpte oss. Alltså dom hade tagit rep på varsitt bilar å körde fram för att få upp 740 så den får upp släpet. Fyfan. Haha.

Vi knuffade å knuffade på bilarna å kämpade, en vit bil fick typ av sladd å körde nästan på mig men en killkompis drog mig fort därifrån. Tack å lov. =P

Tiden ick å gick så vi gav upp å ringde till bärningsbil. Vi vägrade göra de först för de va så dyrt. Haha.
Men sen fick vi ge oss å då kom en bil å drog upp släpet å 240. =P Fick betala nått 1 lr 2 tusen för de. Fyfan. Va hemma vid åtta på morgonen. Jag bodde på kollektiv då. Jag gick in å alla gick ut till skolan men jag gick in för att sova. Hahaha. Vilka minnen.

Det var ett underbart gäng å vi brydde oss om varandra, hjälpte varandra och umgicks mycket. Saknar denna tiden... =( Men så är det. Vi är vuxna å vi var unga å gick i gymnasiet. Nu har de flesta flyttat från Örebro.

Sen va de festminnen, vattenparty de bästa fest jag varit med om. =D
Massa sjuka minnen och skitkul fest. Detaljer går jag inte in på. ;) Ni som va me vet resten. ;)

Sen va de valborg fest 2004. Jag ville supa med gänget, men jag fic veta  några veckor innan att ja va gravid så jag kunde inte supa. Jag fick snällt dricka läsk istället medan dom andra njöt av alkohol å va fulla. =P

Just nu festar jag hemskt sällan.
Sist fest va på nyår tror jag de var. Skulle va hos Stefan å Lina förra helgen men de blev inte för vi kom hem senare så vi hann inte. OM det blir nån kräftskiva då ska jag dricka, sen är de bröllopet oxå. Vet inte om jag kommer dricka mycket eftersom de verkar som jag inte tål alkohol. =S Får jämt huvudvärk när jag dricker å mår dåligt. Inte så kul. =( Få se hur de blir.

Men jag har varit ung å festat massa så jag är väl för gammal för det nu? Hahaha.

Vilka minnen <3

Laddar upp bilder imorron. =)

Ne nu ska jag lägga mig, förresten så idag hämtade min älskling å Danne min nya madrass <3

Med motor. =D Man kan höja huvud å fot ända. =D Perfelt för min rygg.
Det är typ av tempur madrass. Hoppas jag kan sova gott nu. Jag får fruktansvärt ont i ryggen på morgnar. Hoppas de hjälper nu. =)

Tack Danne för du ställde upp å körde! =)
Sen va Niklas oxå här å han hjälpte till me trådlöst bredband. Jävligt skönt å slippa all jävla kablar! ^^

Ne som sagt! Sängen nästa!

Puss, hej
Kommentera (2) st

Kommentarer
sundarii

Fan, du kommer sova som en prinsessa :D

patrik bror

hejdu,mins duinte våran festkvälldå:D den va riktigt kul och jag söp faktist fig under bordet! kan ni förstår det jag söp min egna storesyrran under bordet! oh vilken kul kväll:D

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: